5.20.2009

Snart....snart jävlar i min lilla låda

Idag ägnar IBO sig åt en alldeles särskild sorts tortyr, idag ska man vänta tills klockan blir ett innan man sätter sig för att skriva 2.5 timmes provet.
Fy fan! Jag är a great fan of getting things (exams atleast) done in the morning. Usch! Och dessutom luktar mitt vanligtvis älskade morgonkaffe svettigt underliv. Smétana som Generalissimus ibland säger. Yes it is that bad, man blir inte direkt sugen på frukost då. Alls. Men det är väl bara att se jävligt glad ut och gilla läget.
Eller som Generalissimus brukar säga- inget tvång att se glad ut.

Med andra ord är det en helt vanlig morgon in Uppsala, waiting for the miracle liksom, fåglarna sjunger och jag med. Det distraherar sort of från kaffesmaken, och har ingenting alls med att göra att min hjärna älskar upprepningar....Iiiiimmanuel Kant was a real pissant....damn! Kan inte få den ur huvudet!
En annan sak som vägrar lämna huvudroten är Putin's sång som Sturmis tvingat mig lyssna till hemmavid. Och det är lite värre med den eftersom jag inte ens kan improvisera fram lite lyrics, haha! Tredje spår har Sturmis tolkning av L. Cohen's "I'm your man".
"If you want kids...I guess I'll have to...and build that porch you always wanted me to....and if you want to get married first...I got no choice...because I'm your man" fylld av Cohens olika bestyr som handy man. Jopps så peppar man sig inför stundande prövningar- strategien gegen philosophien.



Oh the rhythm oh the lyrics....

4 kommentarer:

  1. Moral science club, Judiska teatern. Ett tips från mig till dig.

    SvaraRadera
  2. Tappade hakan på golvet och kan inte hitta den.... så vidrigt underbart!

    SvaraRadera
  3. En vidrigt underbar idé. Based on a true story.

    SvaraRadera
  4. Jo the story visste jag faktiskt om, satt och läste om det härom dagen men ändock ändock!

    SvaraRadera