5.23.2009

Andas friheten.

Ja, andas den frihet som nu bekläder världen känns underbart hemskt må jag säga.
Idag skall jag åka hem till Tapelake var väl planen. Frågan är om jag alls orkar.... gah! Måste ju städa först, ve och fasa! No one expects the Spanish Inquisition!(ser på Monthy Python ist)
Allt haikunerande inatt gjorde en ju alldeles matt. Men är det någon som fortfarande sitter och trycker på en haiku, please tell me about it. Sturmis gick med hjärta och själ in i uppgiften och klämde in både Kretschmann och Sovjet mkt finurligt men helt sjukt, det kom något om att samla på kor också... sjuka barn. Kamrat J gick också in i uppgiften men inte med samma batteri av sjuka tankar, hennes var väna och lena.

Och här kommer en till Kamrat Slättbonde som jag unnar ett gott skratt:
Inga pengar i
Februari månad men
kan skjuta fågel

That's right....

5 kommentarer:

  1. Kamrat Slättbonde blev lite upprörd över att räknas in i slättböndernas skara, men låter det passera eftersom hon skrattade så gott åt haikun istället. :)

    SvaraRadera
  2. Btw, gläder mig att se att du tog länkarna tillvara och ägnar dig åt lite kultur. Själv ska jag in true kyokushin spirit se Life of Brian.

    SvaraRadera
  3. Jag vill läsa Sturmis haiku!

    SvaraRadera
  4. Our chief weapon is surprise, surprise and fear, fear and surprise... Our two weapons are fear and surprise and ruthless efficiency... our three weapons are fear and surprise and ruthless efficiency and an almost fanatical devotion to the pope. Our four... no... amongst our weaponry are such elements as fear, surpr... I´ll come in again!


    Life of Brian, den blev väldigt populär som introduktion till judendomen ;)

    SvaraRadera
  5. Haha XD såg den med!

    Här kommer några av de Sturmis skapade på temat Sovjet.

    I Moskva är fest
    Att dricka mycket vodka
    och våldta björnar

    Kex och sås är gott,
    det gillar jag skarpt medan
    Sovjet hyllar rot.

    SvaraRadera