5.18.2009

Barnvakt.


Har utbildat Herr Hauptmanns son idag, Putte skålar nu mer på hemknackad ryska; Za zdaróvja or something. Han sköter sig utmärkt, han matchar till och med facet till den grymma skålen. Skrynklar ihop isg duktigt och ryter.

Tillsammans utvecklade också en lek som innebar att vid lunchen var man tvungen att äta upp så fort som möjligt innan J. Stuart Mill kom och tog en. Vi kortade ner hans engelska skrytnamn en aning till Fulgubben kort och gott., men önskad effekt åstadkoms när man ryckte fram On Liberty och ropade att nu kommer fulgubben och tar dig när Putte inte ville äta upp. Han tyckte detta var mycket roligt.

Ska snart införskaffa Majakovskij barnböcker till honom. The Llama and the Llama mama :) kommer att bli jättebra. Han fick också lära sig att man ska upp med knytnäven när man sjunger, han lyssnade och lärde men fnissade allra mest.

14 kommentarer:

  1. Vad bliva månde av detta barnet med sådana influenser redan från start?

    Intressant användningsområde av J Sturat Mill f ö. Mycket kreativt, me like! Men på tal om potatis, vad säger Herr Hauptmann om denna påverkan på tronarvingen? Och vad säger Herr Hauptmanns fru?

    SvaraRadera
  2. Påminner inte John Stuart Mill och Julia Caesar lite grann om varandra?

    http://www.youtube.com/watch?v=YryKReWpEwM

    SvaraRadera
  3. Paret Hauptmann vet ingenting om detta med Mill men observerade att han nu bytt skål mot den ryska motsvarigheten; de tänker så mycket på vad de ska säga på dagis de torrbollarna. de förstår inte Ps potential som jag gör ;)

    Helvete! (för att uttrycka sig brutalt) men det var inte bara lite lika de var varandra! Skräckblandad förtjusning får jag säga, stackars kvinna.

    SvaraRadera
  4. Sen så tycker jag det ska vara straffbart att göra kladdkaka och inte dela med sig! Åtminstone kunde man väl fått en postkaka ;)

    SvaraRadera
  5. Huh? Vem är okamratlig och gör kladdkakor utan att dela med sig!?

    SvaraRadera
  6. Ett sånt där kapitalistsv... jag menar, en person som fått mig att läsa Discworld och Temeraire och som verkar ha något slags bisarrt beroende av Statoilbiträden.;)

    SvaraRadera
  7. Utveckla Statoilbiträdesdelen tack ;)

    SvaraRadera
  8. Vågar inte då det finns viss risk för repressalier. Hot om "en hel tomtearmé utanför din dörr" och "jag vet allt vem du handlar tomteklubbor av" har uttalats ;)

    SvaraRadera
  9. Oh no! :O
    Skarpt läge, jag förstår din tystnad kamrat ;)

    SvaraRadera
  10. Men va fa... Upphör genast med informationsutbytet! Blir inga kladdkakor för nån av er på det här viset!

    Ni lämnade mig inget annat val än att upplysa Hauptmanns om läsvärdet i bloggen. Förhoppningen är att någon blir för upptagen med dem för att hinna utbyta information med någon som snart kommer att få besök av småniñor...

    SvaraRadera
  11. För bövelen kamrat! Putte fick av någon anledning åka med i bilen idag istället för att vara hemma med mig....nu förstår jag allt!

    SvaraRadera
  12. Ajaj, jag känner hur de korpsvarta ögonen bränner i axelhöjd, precis som i Sydkraft Arena. Så du menar att jag inte skulle berätta att du gömmer män under sängen?

    SvaraRadera
  13. Axelhöjd!?! SÅ jela lång är du inte...och var skulle jag annars förvara männen om inte under sängen? Har ju inget badkar att lägga dem i.

    SvaraRadera
  14. Äh, vadå, jag är ju minst två krusbär hög...

    SvaraRadera