5.16.2009

Fötnofar!


Idag har vi varit på EU-möte hos lokala KP avdelningen.
Inte riktigt lika episk inredning som Röda Stjärnan Uppsala, men en imponerande samling böcker.
Till min stora förvåning hittade jag även Höger litteratur i hyllorna?
Ursäktar detta med att det stärker kampen; att man känner till den andra sidan så att säga, och för att den råkar vara a guide to the final destruction of Sionism (kunde inte låta bli, men jag tyckte iaf att det var kul!).

Annars diskuterades EU som sagt, och valet är inte ett val utan valet står mellan lite inflytande som inte gör någon praktisk skillnad eller bojkotta valet för att få en principiell poäng iallafall.
Inte klart än, men det skall medges att han som höll hov- en Tjernberg, minns tyvärr inte hans förnamn, var jävligt duktig på sin sak. Drog även med en kamrat- eller ja kanske blivande iaf- dit, och vi hamnade i ett dilemma angående den demokratiska processen; bojkotta valet och svika demokratiska processer (Ric's förbannade obligations...mhlragh) etc, eller som sagt bojkotta EU för dess imperialism....
Skarpt läge. Sturmis hittade" J. Stalin i urval (KPML(r) Proletärkultur)" och blek mycket lycklig över detta.

Sturmbannführer och jag fick en jävligt bra idé i insulin ruset (blodsocker topp iaf) efter pizza att vi kom på att vi skulle ha en privat renactment of general sniper battle in WW2, för att fira segerdagen lite i efterskott så att säga. I flygande fläng for vi runt vid elva tiden ute i halvmörkret, Sturmis i Ushanka och jag i sovjetisk rock och Pilotka. Dock fick pluntan stanna inne eftersom en sniper inte får dricka sig till mod! Tyvärr blev jag snipad först eftersom vissa partisaner angav min position...det var roligt så länge det varade iaf. Men jag tror att både mor och far förlorade hopp om eventuell mental utveckling vad gäller oss båda, oförhappandes råkade vi nämligen stöta på dem mitt i processen så att säga. Pupiller stora som tefat och shhh: ande så inte fienden skulle höra. Förbannade Sturmis tog mig ändå, den jäveln. Osolidariskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar