5.28.2009

Back into the future.

Back in Tapelake igen.
Gniden som man är åker man hit och dit för pengars skull, ja herregud!

Måste delge mina fynd under dagens strövtåg, Öijers samlade dikter ( vet inte vad jag tycker so far), Bakhålls utgåvan av Ett Moln i Byxor och hör på denna, en inte helt sprättad utgåva av Elsa Triolet och Majakovskijs brevkorrespondens! Kära farbror Volodja... och så sist men inte minst I straffkolonien by Kafka. Nej det var fasen inte sist heller, sist kom borgarblocket som jag fick till ett kraftigt reducerat pris! Endast 20 kr av en fellow Majakovskijist som nyss köpt hus och kände sig lite splittrad där bakom disken. Nice nice niceties!

Har också köpt examenspresent som längesedan utlovat till Osip ovetandes om hennes intressen och böjelser, nåväl, till viss del iallafall. Ska nu knacka lite på en hälsning med presenten tills jag blir trött, haha! Sov 01.00-09.15 inatt så det dröjer nog ett tag.

Har även lämnat tillbaka alla IB böcker, gjorde ont att lämna tillbaka European Dictatorships, den med bilder på alla diktorer som huserade i 1900talets europas ögonpar på ryggen. Sorgligt I must say. Fick den traditionella kramen av Mr Sims också, som to the occation hade stulit ett par ungdomliga jeans, av frun kanske?
Nu är IB alltså slut fo' sho'.
Damn it feels good to be a gangsta!

Denna låt har bott i mitt huvud i många dagar nu, hint hint kamrat slättbonde som sitter och trycker på sådan här musik!



3 kommentarer:

  1. Men vafa... menar du att slättbönderna sitter och besudlar Metallicaskivor med fekalier?

    Förresten, tomteklubbor betyder allt...

    SvaraRadera
  2. Slättbönder besudlar per definition allt de tar i. Observera dock att jag inte räknas till denna kategori. Man kan ta timråiten ur Timrå, men inte Timrå ur timråiten. På gott och ont...

    Och vill någon ha något som jag sitter och trycker på är det bara ta en tripp söderut, hint hin på dig själv.

    Vill avsluta med att fråga var min tomteklubbsleverans tagit vägen?

    SvaraRadera
  3. Den har inte hunnit igenom det sedvanliga byråkratiska regelverket, men så fort vi fått alla erforderliga stämplar och underskrifter av potentater i obskyra sovjetprovinser så kommer en telefon att installeras och en möjlighet finns att ordern verkställs.

    SvaraRadera