5.12.2009

Schwindel

Herr Stenmark
Är hemma i Tapelake; en fin paus mitt i exams-äventyret. Lite tid för introspektion och good old fashion work. Revision idag- filosofi- Mill. Funderar och tänker på vad skulle hända om tiden/dagen för philo exams blir flyttade? Me all unaware and all. Men nej, sådana funderingar tjänar ingenting till. Alls.

Lyssnar på Nirvana och Dan Berglund, fin mix måste erkännas. Har precis druckit lite kaffe med Herr Hauptmann . Han höll på att köra ända in i vardagsrummet för att han var så less på tillvaron. Han behövde lite kaffe.Sedan åkte han iväg och jag plockade lite disk. I love symboliken. Därav Dans appearence.

Kom lagom hem till Tapelake efter att ha varit på sighteseeing i Söderfors- det var lite av en upplevelse! Jag fick se ankaret, och hjulet och bruket och min väns hus och hund såklart. Hon satt i framsätet och funderade varför jag inte svängde in på hennes gata- ja jag undrar det jag, kanske för att jag inte vet vilken som är din? Det tyckte hon var jättekul, men sade för den skull inte åt mig var jag skulle svänga....söta J.

Sedan kom jag hem och fick ett bevis på min status som RolKom - detta skall presenteras då jag hittar en kamera. Käre Generalissimus passade också på att propagera mot min sak och tyckte att det var ju förjävligt att han hade närt en KFMLr:are vid sitt matbord, fy fan. Han hade tydligen kunskap om att vi skulle kicka igång ett RKU här med ( eller iaf försöka...) fast han utpekade mig som ensam ansvarig och uttryckte därför sin besvikelse. Jag avlägsnade då lite diskret de flygblad jag just gett Sturmis från bordet, bäst så. Han utpekade också KFMLr:are som ansvariga för någon massaker i england för att den som sköt hade en/ett Kalashnikov.

Det lite jobbiga med Generalissimus är att man inte kan avgöra direkt när protesterandet övergår från protest för protests skull till att uttrycka genuint dislike.

G: Jag har hört att du tänker starta ett RKU här med....
A: Jo men det hinner kanske inte bli så mkt är ju bara här till i September (hoppas att jag kommer in ngnstans, fastän passportet är lite fult)...
G: Jo jag tror nog att du hinner snärja ett par tills dess
A: Ja men då kanske man skulle göra det då!
G: Näe det tycker jag inte!

Så supportar han the cause or not? Det är frågan, haha. Little does he know att jag tänker ta med mig Sturmis och kamrat JOM på EU möte på Lördag, shh- don't anyone tell him!

Annars är det en mäkta underlig känsla att vara här mitt i exams n' all. Det känns så långt borta och overkligt med exams att man kan glömma dem. Fan. Man kanske inte borde det, men man slipper alla gamla frågor som surface i dess närhet. Framåt var det mot framtiden, men ju närmare framtiden man kommer desto mer aktuellt blir dåtiden genom att man ser vad till synes direkt obetydliga handlingar gör med framtidens blanka slate. Konsekvenser kanske det kallas eller helt enkelt nervklåda för alla dessa jävla prov.

Som uppmuntran kom också Bergmanska igår! En check anlände på Majakovskijskt vis i ett kuvert att gå och hämta ut, that's nice- så man kan fixa bort skivan.


2 kommentarer:

  1. Hur är det i Tapelake, har ni övergått till Video 2000, eller kör ni vidare på Betamax?

    Men i slättbondetrakter har jag hört att de använder silvertejp när de lagar fisk. (För de av er som inte förstod vitsen: tejpar lake = lagar fisk)

    SvaraRadera