5.08.2009

För Full Hals

Matematik bortgjord, alles klar försvann ut genom fönstret. För att fira gick jag till stadsbiblioteket och lånade mig lite böcker att läsa i helgen om Engelska pluggandet blir för svårt- gissa nu vad engelska plugget går ut på.... Jo just det!
Korrekt!

Precis, man ska ha memorerat böcker, men vad fasen lite nöjesläsning måste väl gå att klämma in tycker jag. Kristovskajas bleka nos sa annat men jag sa åt honom att livet inte slutar för att man har exams! På detta tänkte han inte länge utan bara fnös varpå verkligheten gjorde sig påmind. Den blåste dock bort med allt grus runt vägarna på min cykeltur hemåt och då jag kommit från Katedral/Lubyanka till Stadsbiblioteket ville jag ändå ha böcker!

Jag gick in till Majakovskij hyllan förutsägbart nog och roffade åt mig inte mindre än två volymer medan barnen grät för att jag tog deras favoritpoet. Har redan hunnit halvvägs genom brevkorrespondensen mellan Lili och V.V. Sicket underbart språk, om än medgett i inledningen att det tonats ner en aning i översättningen. Så synd.

Äter nu min favoritmaträtt lunch nummer två, och drömmer om det uppslagaverk över rim och versmått jag skådade på Celsius. Där skådade jag även något annat, om än av ganska limited intresse. Denne man tittade nämligen på mig.
Precis! Herr Kafka minsann.

Stor underhållning när Majakovskij skriver långa smäktande kärleksförklaringar till fru Brik men får ett bitskt svar som upplysaer honom om att hon visst vet att han är ute och super med lössläppta fruntimmer på nätterna, hur mycket är hans ord värda då?

Och jag vet att jag har gått och blivit lite åt det youtubehoriga hållet men jag tycker att man behöver sig lite (valda delar) av För Full Hals (tonsatt) så här en fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar