6.21.2011

Stan medan Sturms flirtade med ögonläkaren

Jag gick där i staden. Det var så vackert, jag har aldrig sett hur fin den är förut faktiskt. Skulle kolla efter ett läppstift men gick åt fel håll, sprang nästan över en drake (they're frikkin everywhere!) då jag skulle gå till andra sidan gatan. Tacklade en pensionär då jag trots allt kom på att det var en dålig idé. Det blev aldrig något läppstift idag, men boken!

Men jag såg att solen sken, det blåste frisk bris- jag trivs i sådan, såg alla som jag gick mot som skulle in dit även jag skulle gått så jag fortsatt. Det var så fint att se alla som gick med varandra, de drev fram som en kollektiv massa fördrivandes dagen enkom i sin egna takt utan tankar på något annat än fina saker. Såg en klänning i förförande storblommigt mönster. Min inre hippie gav peacetecken till alla och det var harmoni överallt, tre grupper gatumusikanter som bara bitvis sjöng falskt underhöll massan jag nojsade runt i  och dränkte helt skränet från Carlings, så skönt att slippa- så fint att de försökte. Såg en man med pyttehuvud som sjöng som ett stort. Knas. Felvandringen gjorde alltså dagen mycket finare!
I reabackarna plockade jag åt mig tio titlar kom på att jag inte hade några pengar, gick vidare, fyllde en trave till och gick sedan vidare i pank lycka igen.

Sturmis kom och vi hade roligare då vi ser världen genom gemensamma glasögon- hon var så snäll då vi på akademibokhandeln hörde hon bakom disken säga att det var skamligt vad lågt priserna var satta på vissa filmer t ex A clockwork Orange(??!!!), men det var bra för hon hade sett ut den till sig själv.
Jag tappade kortet, var fanns den? I sin olycka fick hon gå och hämta filmen åt mig (och Sturms betala, danke) och erkänna att det ju var hennes men jag var ju kund och då fick jag ju köpa den. YES! Karma minus tusen men jag ser numer ACO i kvalitet medutan pixlar. Wonderful!

Jag är trött, sovit som en gurka inatt. Måste räkna matte men hur? Guldfiskers unite. Det har varit en rätt awesome jordgubbig dag i vart fall =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar