6.06.2011

Petrified. Mortified. Stupified by You.

En plötslig doft av kattsand och så tog A Beautiful Mind slut, kvällens visning alltså. Den återkommer kanske imorgon, som den återkom idag från gårdagens avslutade visning. Snart har jag sett den lika många gånger som A Clockwork Orange. Ja ok inte alls ens i närheten lika många gånger, men det låter ju bra iaf. Klockverket Apelsin har jag sett från Uppsala och framåt så den har ett par år kvar att arbeta upp sin status. Sett den om och om och om igen, nätter då sömnen inte vilja infinna sig. Annars försänkt i glömska, men då alltid återkallad från de glömdas realm.
Vad jag planerade göra nu är att ägna mig åt lite matematik, men så kom en målmedveten och strängt krävande kattOrvar och lade sig tvärs över alltihop och då kanske man måste ta Klockverket en vända istället? Bara för Orvars skull alltså, inte för att jag på något sätt inte vill ägna mig åt matematiken som ett McDonalds till Filosofins KGB eller så... Ja jag har på ämnet funderat och kommit fram till under en underbar promenad på the yellow brick road (ni förstår att solen låg på från rygghållet och fick vägen i bägge riktningarna verka vara täckt med ett snällt milt gulskimrande ljus som inte kan anas förrän man sett det, som rosenkvarts på dyr flaska hällt ut i luften för att göra den tjockare och nästan ogenomtränglig för annat än stora tankar) att jag nog definitivt måste prioritera filosofin på något sätt. Det där outforskade livet skall tydligen inte vara värt namnet och det vet jag väl inte sensualist som man är men nog ligger det en särskild lockelse i akademikerkavajens läderlappsklädda vardande, inga hattar eller befästande ringar här inte. Kavajen är förstås den ultimata symbolen, för livet som utforskat med tanken och pennan i hand, så som andra har sett det såklart, men det är grundplåten för det större - kallet om man så vill kalla det lite klyschigt- övertygelsen kanske lite mer vardagligt. Ersättningen om man vill vara sådan. Det trista är förstås all läsning som man måste göra innan det är dags att fatta den där pennan, men soulmates never die eller så att säga man får inte tappa visionen tills den rätta tiden kommer.

Men nu tappade jag visst tråden igen. Matematik var det. Kursstart idag! Nyregistrerat partnerskap på distans är gjort så nu är det bara för Casion att infria sina löften om att 1600 var ett vettigt pris för en USB power graphic calculator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar