6.28.2011

I am the high you can't sustain

Tänker på damen jag träffade på det morgonöppna gymmet första sommaren då jag dygnade en hel del. Hon sade att man inte dog av att tappa lite sömn, hon hade varit utan sömn i flera år. Hennes alternativ var att knapra sömntabletter och det ville hon inte, man kunde ju bli beroende.
Jag log och sade att hon hade så rätt - en propavan och sedan är smack som gäller. Damn straight och raka rör, bäbisar i taket på en gång!
Men det är som att röra sig genom trögflytande sirap med rostad hjärna och lätta steg, att inte sova alltså. Det där med snacket om smacket vet jag inte något om.

Sett på Kung Fu Panda 2 på bio idag. Det var OK. Putte var med (curious choice of film annars?), vi var sena men det gjorde bara att vi missade reklamen. Inga katastrofer. Vi tog en kissepaus på mitten och åt ohovliga mängder chips och godis. 3D var ok, inte revolutionerande men 3an är en fin dimension (haha). Lite av en downer var det ju att allt handlade om att forma sig själv enligt vilja utifrån nuet. DBT vibbarna tog udden av chipsen, men bara en kort kort stund.

Sett Bladerunner idag. Hmmm....Harrison Ford jagade droids i skymningsChinatown. Fokus 0 poäng så jag måste nog se om den innan jag törs uttala mig. Bara blondie fastnade, Rutger Hauer. Finns på massor av leende bilder på google om intresset finns.

Tvättat bilen idag - vilket Sturms helt oförtjänat fick cred för. Cheerios. Nåväl, jag fick också det. Jag fick också hjälp av Putte som ätit upp allt på tallriken och varit en duktig kille. Han lekte rörmokare med dammvippan och dunkade den således i mitt huvud upprepade gånger. It's nice to be nice.

Dammtorkat idag, somebody stop me! Jävla infall dammtorkade pokalerna, de blev så fina. Finast blev dock rosetterna, de tycker så bra om vatten haha! Jävla mycket krimskrams som ryms på alla hyllor. Rent som en gräsmatta skall det vara, golfbaneprecision.

Promenerat idag, kortare tur dock med mild vind till skillnad från gårdagens hetväggsmarathongång. Härligt var det att vandra runt i den grönskande spenaten. Kompenserade på i stort sett samma sätt som igår. Magsäcken hotar även idag att spricka och nu är det nog dags att ta den på lite mer allvar? Upprepade hot är en grövre förseelse. Borde ta tag i det där magsäcksspräckande beteendet, men jag orkar inte.  So lazy lazy lazy eller hur nu Manics formulerade det i I live to fall asleep.
Gav tid till reflektion över personlig utveckling. Spännande topic, tyvärr var det ingen av deltagande parter som kom med så  mycket nytt. Trender diskuterades flitigt tills jag slog näven i bordet och sa "nä jävlar, nu grabbar tar vi lunch på detta". De goa gubbarna sa OK efter ett tag.
Vi enades om att saker bara finns i imperfekt, det är aldrig i ett pågående skede. Sedan kom vi fram till att det är ju så det alltid är. Saker finns inte om det inte finns bevis, då är det bara effektsökeri. Då lade tredjeparten in ett förslag om ärlighet. Detta smakade vi på, skar lite i, petade med gafflar och sade att ja, det kanske är något att prova.
Inte splittring och den bekanta känslan av att det inte är på riktigt, utan ärlighet och make or break. Att vara en helt levande människa, inget smörpapper emellan. Det var en spännande idé men långsiktigt projekt?

Nu lyssnar jag på The Downward Spiral som mången sommar, vår och vinter innan. Jela bra grejer på den skivan, kan inte nekas, taktfast - ordning och reda. Det där om att everything's blue in this world rimmar väl med halva sinnestämningen. Mycket förvirring, lite klarhet, några mumlade ord från den ena halvan till den andra, ganska mycket förlorat i den tillsynes gelelika luften. Den andra solvargsler och undrar om det inte är dags att måla huset, gräva diken, flytta berg eller något konstverk att skapa.
Sitter i den där tröjan som införskaffades då jag insåg att jag skulle bli ett helt nytt jag någongång 2009, sover i denna rosa skapelse. Inte mer, hideous!

Peace out.



3 kommentarer:

  1. Gammal Rutgerfan29 juni 2011 kl. 08:28

    Rutger! Hade länge en speciell plats i mitt hjärta. Har därför sett en hel del av denne gamle kulthjälte. Har du sett Liftaren t ex? Rutger gör sig bäst som lite småbrutal så där. Förutom i Ladyhawk då'rå, där är han riddare/varg och jättekär i Michelle Pfeiffer, snyggo/hök...

    SvaraRadera
  2. Ja sett liftaren, men inte Ladyhawk, awesome ord fö - kulthjälte! Var inte stort fan av delen där han ylar och springer med huvudet genom väggar så ska kanske hoppa övriga djurprestationer? Fast alla förtjänar ju en chans såklart.

    SvaraRadera
  3. INTE VATTEN PÅ ROSIFETTERNA!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera