6.15.2011

Man tro på gud runka pung och ramla kull

Sömnlös i Tapelake? Jo lutar nog åt en lång dags färd mot a Beautiful Mind här, en god ersättare till A Clockwork visar det sig. Men prettofaktorn är ju oförlåtligen borttappad, vore kanske coolare om det var Lost Highway, eller Mulholland Drive- det är fasen giltigt att se dem tusen ggr. Ändå bättre än att se Lolita tusen ggr kanske- för imagen alltså.

Men först en låt jag spelat tusen ggr under de senaste två dygnen (då jag inte lyssnat på en okristlig mängd kristet - här blandas fult och fint opretentiöst, i ett inlägg som öppnade med ABM what else is there to do medan jag lyssnar på Kent), gitarren som svänger får mig att vilja dansa lite.


Här för övrigt varit ute och sprungit för första gången idag sedan...jag vet inte när. El P, hur går det för dig? När jag säger att jag varit ute och sprungit menar jag inte ett hobbymarathon utan 2km spring och sedan sprängd med hosta och pipande andning 3 km gåendes hem. Dock en hel km genom skog, som övning- bra va?

I valet och kvalet- filosofi i höst eller inte? Känns ju lockande som en kul grej utöver alla satans fysik b och kemi b och sådant där. På Stockholms Universitet kan man dock läsa sig till en kandidat i matematik och praktisk filosofi såg jag idag. Lät onekligen väldans lockande, lite mys och lite flum liksom, haha!
Allt var ju inte frid och fröjd med anmälan och så eftersom jag gjort ett delmoment redan, men inga problem tänkte jag, bara att kontakta studie...tjohejsan på idé och någotmerinstutionen/fakulteten-vad-det-nu-var? Nja, sedan såg jag hennes namn, From. Ett rör ned i minnet öppnade sig:
1. Det var henne jag anmälde avbrott till ifjol höst
2. Det var henne jag skickade tusen efteranmälningar till ifjol då jag under sommar och glatt lynne kom på att jag skulle läsa en jävla massa kurser som var kul att ha.
3. Det var henne jag sedan fick maila och avanmäla mig till "alla ev[that's right] kurser jag anmält mig till förutom filosofi A"
4. Det som tyvärr får stryka på foten om det blir skarpt läge är ju filosofin, fast det strider mot alltets ordning. Läste någonstans om medvetandestudier - neuropsykologi och filosofi- det lät spännande det! => den jag får avanmäla mig till igen. Nu hindrar ju inte punkt 1 och 2 och 4 mig öht men mest nummer 3, hennes lite syrliga svar om att allt eventuellt arbete nedlagt nu var förgäves tack vare min jävla oförmåga till ett beslut var lite avskräckande (på låtsas iaf- bitches please!). Hum hum, what to do?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar