6.17.2011

Kubrick- boxaren


En av mina livsmål är att ha organiserat mig, Kubrick style. Såg en gång en dokumentär om hans organisationsmetod och insåg genast att jag inte var ensam i världen med min kärlek för kartonger och boxar. Jag lutar dock mer åt färger och former än strikt naturfärg med nummer. Jag prioriterar alltså den gömmande faktorn framför den absolut organiserande likt mr K.
Nu när jag tänker efter lite vill jag även minnas att han specialbeställde dem efter speciella mått och material. En sådan boxprecision måste man ta av sig hatten för, men tanken har slagit mig med måste jag erkänna då alla boxar tycks lämna en halv kvadratdecimeter utrymme kvar (både på djupet och bredden) där man inte heller gärna kan peta in böcker utan att det ser taikon ut. Hatten av för mr Kubrick alltså, inte bara  filmskapare utan även boxare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar