6.20.2011

2011.05.12; ett axplock [A Beautiful Mind, Röd och natt]


Släpp taget - omfamnar okänd mark-
så ytterst underligt - hur? Så här?
- Förtjänat- javisst år & år & år
tvivel, ärr, förakt & tvivel, cirklar
tills äntligen!
Förkylningen släppte och själen är fri!

Världen är vacker, färgerna ler! Så fräscht,
måste vara nymålat
jag lovar. Ingen har trampat på
golvet- 
skinande hälsar morgonsolen.

Varannan sekund sker återfödseln; resurrektionen
den nya dimensionen lägger av gamla skal.

Världen sover- ett sådant slöseri, hur kan inte
leendet hålla dem vakna?
Solen kan aldrig lämna sitt sken obrukbart.

För allt det vackra jag ser- alla tusen detaljer i ultra HD
lämnar gråleran i vinterns armar.
Med gräset växer livslusten - genom sprickor i
den gamla bitterhetens stenblock.

Världen glöder av rosenkvarts & solen reflekterar
- hur underbart att vara människa!

[Obearbetat endast översatt till knapptryck istället för bläckdrag, 
men en ganska superhärlig känsla måste jag erkänna. 
Radbyten för att raderna inte ska ta i kanten- det är allt.
Inget poetiskt mästerverk smickrar jag mig med (jag har annat att göra). 
Bara en anteckning.]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar