7.01.2009

Rockin' Rollin' Ridin' ho!



Idag har Elsa Triolet och jag varit ute och ridit(!).

Jag vet, det var ett ordentligt tag sedan sist men idag har jag ridit och barbacka på Sacja till på köpet. Det var roligt, men vad roligare var var att Elsa Triolet hängde på ut i grönskan. Högst informellt och uppkastad hux flux på en fux ( woho on fire här!) i haremsbyxor och djurrättighetströja satt E.T där lite nervöst småpratande med Kia (fuxen alltså) för tröst. Första gången på en häst tror jag visst, så pedagogiskt nog fick hon skritta runt lite för att lära sig unset hjälper på plan' ( norrländska för liten padd
ock) innan jag själv ålade upp på Sacja och sedan bar det av ner i det gröna. Visserligen bara en kort tur men det var riktigt härligt.

Gammal bild på yngre fetare Sacja.

Karres psyksjukhet är som bortblåst från Sacja som bara var lite lätt fnoskig för att hon inte fått gå på ett...år. Men ändock helt harmlös fnoskighet till skillnad från Karres jävla idioti som förstörde hennes ben och min tillit till hästrasen. Sacja är positiv och snäll till skillnad från Karres karaktäristiska misstro på ryttaren och sitt eget förnuft så turen var en sommardröm. Hon tycker ju däremot inte om när man tar i hennes mun alls men i skogen behövs inte så mycket.
Kia däremot sniglade sig fram med samma takt som vanligt, aningen frustrerande men därför med avsikt satt under den ovana ryttaren. De såg ut att trivas bra tillsammans, fast jag får väl erkänna att min sikt var aningen begränsad då de hamnade efter. Hela tiden.

Måste fortsätta att gå an lite till om den nyväckta ridningen. Det var roligt att rida helt utan någon slags plan, skulle få mig att bli vansinnig efter ett tag, men det var så långt bort ifrån allt dåligt samvete som fanns för Karre så det var befriande.

Anyhow, allt avlöpte väl och vi har redan planerat en uppföljning.

2 kommentarer:

  1. mama is crying tears of joy!!!! äntligen lite intresse för livets väsentligheter!!!
    im so happy!!!!
    BIB

    SvaraRadera
  2. Ja den där jävla mama hon ska nog tona ner sig en aning, så vitt jag vet är varken blitz eller dick speciellt anpassade för någon särskild ras. Allmängiltiga mutor till tystnad liksom....

    SvaraRadera