7.10.2009

The ultimate failure.


Och som inte det räcker till med dagens bravader i jakt/fiske affären så lyckades jag också få mitt bankomatkort spärrat.

Detta är dock tämligen enkelt- slå fel kod 3 ggr och det är spärrat. Nej, det som är remarkable med detta är att jag samtidigt som jag fick det spärrat med att slå fel kod 3 ggr lyckades betala en tankning med det! Vad sägs om det? Jo ganska bra ordnat tycker jag själv. Sedan blev det uppätet av en bankomat pga att jag slagit fel kod på macken, damn right! The ultimate fail har alltså tre steg:
1. Macken. Slå fel kod (x 3??).
2. Macken. Lyckas betala med fel kod ( kunde inte få hela beloppet tillbaka när kassörskorna slog in det som retur, gjorde ont in i kapitalistsjälen...).
3. Kolla om kortet bara var spärrat på macken (matade in det i en bankomat som inte gav tillbaka det. Hade jag väntat till imorgon hade det inte blivit spärrat).

Lyckligtvis hann jag dock in på banken innan de stängde för helgen och beställa ett nytt. Kommer på torsdag, vackert vackert. Men ja man gör ju inte av med dem då iaf, så det är väl positivt?

Skam den som ger sig, som Stalin brukar säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar