7.17.2009

And I don't have a gun


Efter påtryckningar från ett Lysekilskt håll kommer nu ett inlägg forcerat ur den livmoder mn kreativitet är för dessa små oäktingar till osammanhängande inlägg...Nej, så pretto det blev. Jag är inte pretentiös,jag är lika genuin som... mumintrollet ( jag vet ingenting om mumintrollet f ö).

Idag har alltså jag varit och skaffat mig ett gymkort, kan ju inte säga vart såklart men ett ställe med mycket förmånliga öppettider så att säga. Äntligen ett ställe där man kan träna på kvällskvisten med. Ja, var ju såklart tvungen att inviga detta kort på kvällskvisten idag, så jag och kamrat K drog dit. Jag i ackjan, hon på apostlahästarna. Vi crosstrainade(tills jag nästan stupade), vi löpbandade (yes jag löpbandade utan knäsmärtor, vem hade trott det va?), vi styrketränade (sporadiska muskelgrupper) och vi kända oss så jävla duktiga! Som icing på the cake liksom så gick vi också en promenad med hundarna när vi kom hem till Tapelake.
Summa: Dryga tre timmars träning, and I say delicious! Mår så jävla bra! Dopamin ( or whatever som träningen hjälper till med) knarkare som man är infinner sig en viss upprymdhet någonstans vid 1h20min och håller sedan i sig. Vid tre timmar när vi beslutade oss klara så var jag glad som tre spelemän med handklaver vilka det satt bjällror och tofsar på. How lovely.

Damn nice dag som dessutom var min andra dag på Onken, vi slutade tidigt mor och jag. Det var vi värda ( joho! Vem har hoppat på positivitetståget??!) sedan åkte vi hem och ja kollapsade på varsitt håll, något som inte riktigt pleasade Generalissimus. Så ja... jag flydde senare, men schhhh om det...

Ja och Sturmis har jag faktiskt fått kontakt med idag, hon såg fotbollsmatch med Proletären FF och Benny (Bennu på göteborska/kommunistspråk), valet stod mellan en glass och ett nr av Proletären. Kampen var hård. Hon skulle tydligen repetera med sin brigad ( that's right) innan öppna scenen började, men de spelade fotboll.

Jag måste också passa på att tacka för tipset om dokumentären som behandlade Stalins död, Dear Particano, men jag var just när du ringde i närstrid med en crosstrainer och hade siktet inställt på att ja vinna den. Såg du den? Var den bra?

Nej nu fyra meter hög and rising ska jag nog stretcha ( väldans olikt mig) och spikmatta mig till sömns. Godnatt kära vänner och fyrfota kamrater!

3 kommentarer:

  1. Jag inte bara såg den, jag skickade små teasers till Sturmis också. Tror det kan ha stört hennes uppladdning inför öppna scenen en smula...

    SvaraRadera
  2. Uppdatering från expedition kommunistläger:
    Kampen slutade oavgjort, det blev varken en häärlig Lemon Curd (hehe) eller en Proletären. Jag var klok och sparade mina pengar vilket ledde till... EN STALINTRÖJA!!!!! Detta resulterade dock i att en skånings vrede riktades mot mig då han också är en diktaturskramare, något som inte hade varit ett större problem om han inte hade uttalat sig om nackskottets effektivitet på bussen dit...

    SvaraRadera