7.13.2009

In your room...

Nej, faktiskt i mitt rum, där har låtsasbjörkiga EXPEDITskrivbordet parat sig med låtsasbjörkiga EXPEDITbokhyllan och ovan på allt står KVART oförskämt morsk och fluktar (KVART är förövrigt röd som...ursäkta franskan banderola rosa) och bredvid står SKRUVSTA i svart skinn imitation och bara väntar på sin tur medan det svarta skinnet bleknar i ren upphetsning (som negrerna (Bulgakovs phrasing) i Bulgakov blir smutsbruna av upphetsning när de ser Margarita) och stämningen höjs. Det enda som hindrar denna IKEA orgie att expandera är kvadratmetrarna här inne. De räcker inte till fler! Jo, tidsskriftsamlarna FLYT har också klämt sig in, men de blev så suspekta att inkludera i storyn att jag låter bli.

Kamrat K (Lämna mig du bara Sturmis, jag har också vänner!) och jag har gjort IKEA i högklackat. Helt utan hjälp. Sedan kom vi överens om att hon skruvar och jag slår, sedan gick det i en fart att få upp alltihop. Nu saknas bara en glödlampa så att KVART ser ordentligt. Nu har jag ett stort skrivbord, nästan som i Uppsala. Damn nice I tell you....

Alla mina utmärkelse hattar ligger längst upp- studentmössan, sv. officersmössan (stor dag i mitt liv när jag fick den) och pilotkan från Röda Arméns ÖB (ännu större dag när jag fick den), och längst ut ligger den största utmärkelsen av dem alla. ROLKOM mössan. Röd och stickad med gul text ditsydd där det står ROLKOM, rolighetsministern liksom. Fick den av Sturmis för att jag är så rolig tycker hon. Hihi, kan inte annat än att hålla med faktiskt. Sturmis måttade dock efter sitt eget huvud vilket medför att jag kan bada i den. Hon har ehum "lite" större huvud än mig ( ja take that Sturmis!) Under den ligger en vykortssamling som jag fått av KP föreställande Lenin, Marx och Engels i olika stadier av ålder och poser.

Ja och tro inte att Sturmis är den enda som övergett skeppet, nej Generalissimus har åkt till Hacksäng så det är bara jag och Brejznevska hemma... Men vi har roligt ändå! Vi tittar minsann på Family Fat Surgeons och Dr. 90210 har det bra så det så!

3 kommentarer:

  1. ...meanwhile I'm ALL alone... Eller ja, jag har ju katterna...och mina fiktiva fopållslag...och Mållgan...och alla personligheter...och silverfisken Bob...

    Tycker mig skönja en viss saknad av Sturmis här?

    SvaraRadera
  2. Nej jag saknar inte Sturmis! Inte alls, det är Sturmis som saknar mig!

    SvaraRadera
  3. Blev lite avundsjuk också, har du en tam silverfisk?! Jag vill se den när jag kommer ner till dig!

    SvaraRadera