7.10.2009

A midnight snack for thought eller Lärdomar från Partisanen.

Sitter och tittar lite slött på Tremors- hotet från underjorden. Det är nostalgi det!. Ingen är uppe.
Brejznevska sover, Sturmis har precis gått och lagt sig, men Generalissimus har rymt. Putte var här en sväng förut också, han luktade sig till att vi köpt godis till en Brejznevska med cravings och mjölk till Generalissimus. Its a plain night. Kevin Bacon blir jagad av jättemaskar, JÄTTEmaskar alltså. Stora som pipelines. Så huvudpersonerna bestämmer sig för att mata dem med dynamit och...fly i en bulldozer.
Maskarna är dock smarta. De gräver under jord och fäller bulldozern! Oh no! Maskarna är nämligen smarta, "and getting smarter by the minute", så de gillrar fällor för dessa dumma människor som de tänker äta upp.

Har redan sett 2/3 av Das Boot idag,och det stora frågetecknet kvarstår, får man verkligen flatlöss i ögonbrynen?

Jag visste det, så botas en människohungrande mask- dynamit.
Ska aldrig från och med nu gå ut utan en dynamitgubbe i västen. Aldrig. Nej, ingen mask ska få mig. Icke. Tufft när det regnat dock att tänka ut en bra placering på gubben i fråga så att så många maskar som möjligt stryker med utan att jag själv gör det. Kan också bli vissa problem i sociala situationer, men å andra sidan kickar väl inget igång en konveration så som " Åh, det där är bara min dynamit gubbe...ingen fara jag har den alltid med mig"? Nja, kanske inte så bra idé iaf.

En annan idé är kanske att försöka använda zyklon b på dem.
Läste( i expressen) om en medlem på flashback(internetforum som vet ALLT- tror de själva- och är tämligen främlingsfientliga) som köpt hem zyklon b för att förgifta sin flickvän, men köpt så mycket att det hade räckt till att ha ihjäl halva Luleås befolkning, ja se dessa tokiga norrlänningar... tackar Particano för den artikeln precis som jag måste passa på att tacka för introduktionen till denna eminenta film Tremors och introduktionen till nazizombiefilm-genren (Död Snö, Outpost etc.).
Tack och bock. All klass 1 inom smak och tycke har verkligen koncentrerats till denna enda människa.

Övriga förslag på hur man håller maskarna borta är som vanligt varmt välkommen. Eller nej, de är de förresten inte. Applicerar principen som jag också fått från Partisanen- vendetta principen.
Den bygger på följande resonemang: Om man dödar en/ett av de djur man fobiskt ogillar (spindlar, maskar, valar etc) så kommer en vendetta med blodhämnd starta, och motsidan är i regel alltid fler och har större släkt än de goda i den striden. Either you lose, or you lose så att säga.

Summa summarum, jag går och lägger mig på min spikmatta eftersom logikens lagar slutar gälla efter klockan blitt 00:00. Det går ju inte eller?

2 kommentarer:

  1. Damn right! Man vill inte hamna i vendetta med nån vars släkt ynglar av sig i hundratal...

    "I think the government built them, big surprise for the russians!"

    SvaraRadera
  2. Nej vi står liksom ingen chans, titta bara på tyskland vs ryssland i ww2, vilka vann? Jo the most numerous för de har råd att skapa mänskliga väggar when all else fails...

    SvaraRadera