7.10.2009

Happenings of the day.

Idag har jag vallat Sturmis runt shoppingkomplexet för att införskaffa pinaler och grejer till hennes vistelse i Lysestrand på Kommunisternas sommarläger.

Bland annat så införskaffades en spork - vilket nog måste vara det yttersta beviset på människans förträfflighet. Genialt helt enkelt att eliminera den ena handens funktion. Brilliant, faktiskt när man tänker på det. Ett subtilt sätt att kontrollera evolutionen.

Vi besökte också en butik- Barracuda och införskaffade en termosmugg. Vi blev ganska uttittade där vi snodde runt hyllorna fulla av fiskespön och knivar och hölster till nämnda knivar samt diverse annat. Kassören höll oss under noga uppsikt och frågade om vi skulle ha spö (hö hö), men det skulle tråkiga vi inte. Jag kände mig ute på djupt vatten (hö hö hö) när jag hamnade mellan en man och hans spön, hans blick var långt bort i horisonten där han stod och betraktade ett drag men såg bara fisken som nämnda drag och spö skulle bringa honom. Han mulnade när jag höll på att snubbla över spöt som var ställt på golvet. Vi hittade iaf en termosmugg man kan köra över med bandvagn utan att skada så nu är Sturmis nöjd. Hon åker till Lysekil utrustad med Röda arméns finest utrustning och en spork på det och ja termosmuggen som komplement. Kan inte bli mkt bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar