7.23.2009

Sturmis födelsedag.

Jo, Sturmis fyllde ju då år som sagt och i sista minuten lyckades jag komma på vad jag skulle köpa henne. Eftersom Sturmis inte riktigt är som tonärsflickor brukar vara så inhandlades följande:
1 st termosmugg
1 kilo naturgodis
1 st bok; Antony Beevor Mysteriet Olga Tjechova- Hitlers älskarinna eller rysk spion?
1 st dubbeldvddokumentär 238 minuter- Auschwitz
1 hg Georgiskt te

Fyllde muggen med godis och gav bort röda paket till min kära lilla syster. Hon blev förtjust och vi avnjöt genast en del av dokumentären i sällskap av Generalissimus och godiset.En typisk 16års dag skulle jag väl säga, eller?

Dokumentären var bra till skillnad från den film vi såg dagen innan nämligen Shockwaves som handlade om nazizombies på Floridas kust... från 70talet. Kass är bara förnamnet och hur the nazis hamnade där de hamnade förstår man inte riktigt fortfarande...

4 kommentarer:

  1. Shock Waves! Nazizombiegenren är ack så smal. Och yterst sällan logisk. Gläder mig att ni botaniserar bland gamla b-rullar iaf. ;)

    På tal om presanger, av mig fick hon intet annat än ett groggy telefonsamtal och tips på homoerotik. Som INTE involverade Will Ferrell och en känguru (hör du det Sturmis, känguru, inte jättekanin). Typisk tonåring, I think not...

    SvaraRadera
  2. Groggar, telefonsamtal och homoerotik. Ojojoj, kraftig värkmedicin där nere i de mörka skogarna? ;)

    SvaraRadera
  3. Va? Firar inte alla familjer födelsedag så? ;)

    SvaraRadera
  4. Hm, själv tycker jag det räckte med en fin kycklingsallad och tårta och kakor igår. Fast då var det iofs inte min egen födelsedag.

    SvaraRadera