4.12.2009

Planer för morgondagen.


Planerar ett rov.

Imorrn åker jaqg tillbaka till Ups. Men inte ensam. Jag ska ta med mig ett barn har jag bestämt. det ska få bo hos mig istället för den duva jag hade tänkt ha i en uppochnedvänd cykelkorg. Det ska vara en flicka som ska få vara husa och docka hos mig. Jag ska borsta hennes hår och lägga papiljotter på henne varje kväll och så läsa sagor förstås, och på dagarna ska hon få ta hand om hushållet. Jag ska lära henne internationalen utan till och instruera henne i den ädla konsten att citera Pusjkin och Majakovskij sedan likaväl Baudelaire och John Stuart Mill.

Problemet är bara hur jag ska locka med mig henne in i bilen, för sedan är det för sent. På motorvägen kan hon inte gärna kasta sig ut. Om jkag handlar snabbt på morgonen märker ingen att hon är borta förrän det är för sent. Jag har hört att röda stjärnor och choklad lockar små barn som hon jag ska ha kanske också ett löfte om att slippa mocka eller så...jag måste fundera noga över detta.

Så länge skall jag iakta ännu ett förödmjukande avsnitt av Nip/Tuck och skämmas för Magnusj skull.

4 kommentarer:

  1. Misstänker att du har ett specifikt barn i åtanke. Tror du det specifika barnet har anlag för hushålleri? Annars tycker jag det är lite kul med hennes avoga inställning till att mocka och hennes förkärlek för Mockba. Herregud, jag måste ringa och berätta det för henne, är ju i samma klass som the Pink Cashmeres!

    SvaraRadera
  2. Han är INTE lik T.B!!! Som f ö har blivit styvfar till en liten son, Rebban är tha mother.

    SvaraRadera
  3. Jaså, det var inte illa, då var han väl uppe i det blå? Hälsa o gratta

    SvaraRadera