4.02.2009

Der weg ins freie

Tjoho!
Är hemma idag ( Tapelake hemma) då det är dags för ännu en sväng till the murderer of souls and creative thinking, a k a the dentist. I know it sucks! Men å andra sidan vad startar helgen bättre än the Stockholm Syndrome experience??
Jag tror att denna motvilja mot tandläakre kommer av en barnsdomsfascination vid skräckrock, och mer specifikt Marilyn Manson. O ja, skivomslag fulla med folk med diverse utstyrslar som bl a var jättestora avancerade tandreglerartjolahoppsan saker ( Torniquet). De fyllde mina drömmar ett tag ska jag säga lite förläget...

Annars är jag som sagt hemma, efter en lång natts bilfärd hem. Underbar natt måste jag säga jag och lastbilschaffisarna, ett vida underskattat släkte människor på vägen.
Jag blev även förföljd en liten bit, dock inte av en lastbil ( för de hänger då rakt inte med i mina hastigheter!) utan av en silvergrå helljusad bil.
Den lade sig en meter bakom från Hudiksvall och upp till Sundsvall, höll detta avstånd hela tiden med helljuset på. Jag bromsade för att markera att en jäveln skulle ta det lugnt. Grå bromsade. Jag accelererade för att hinna ifrån, Grå körde också som en jävla dåre. Inne i Sundsvall tappade dock Grå mig genom en clever manöver som innebär att man liksom gasar i svängen så att säga, en av mina specialiteter utan att skryta alltså...

Så nu sitter jag hemma och bloggar lite efter att ha tagit ut hästarna som så här års har börjat tappa all päls de har. De blir mkt fina, särskilt Samba. Kisita däremot var bara elak mot Ehlsa, men Samba och Kariya var goa - skimlarna de kan de.

Det är så här års man ... ja törs man säga saknar utan att åskan helt plötsligt börjar gå och hästarna stegrar?... Karre. She who must not be mentioned by name. Men hon är ju död! Tjoflöjt!

Varving up för the toothdoctor.
Hoppas han är gentle and quick, har ätit bra frukost och lyssnar på bra radio. Hoppas frugan har putsat hans hobnobs, eller förresten hela stöveln och spelat de bra Wagnerbitarna till morgonkaffet.
Hoppas att ingen kommenterat att han ansat mustaschen öjämnt.

Nej nu måste jag göra mig redo för den materiella världen. Tjollahopp!


2 kommentarer:

  1. Jag bara älskar den här bilden!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, låter bra att det är fler än jag som har riktigt bra humor :)

    SvaraRadera