4.24.2009

4 dagar


4 dagar, det är fyra dagar kvar! Woho med ångesteko.

Dagen är underbar då solen lyser bakom mina persienner som har ett litet hål precis där i huvudänden där man ligger och dreglar som bäst på kudden. Underbart att lägga sig och sova en stund när man kommer hem. Djävulsbarnen har vaknat också och nojsar på som bäst- med andra ord helt underbart att lägga sig och sova till.

Stor del av dagen har spenderats i den politiska filosofins tecken. Argumenterat om internationella lagar ska rädda oss från staten eller tvärtom, vissa pessimister hävdade visst att min Soviet-circular-anarchistic-state som visst införde ett system som baserades på mutual aid men också hade ett system av brottsbekämpning där man sövde ner brottslingen och lämnade den till andra sidan floden - utan co-operation och mutual benefits of pour glorious society. Den välkomnades dock inte med öppna armar, vilket var synd eftersom den döljer en sådan härlig människosyn, haha!

Under lunchen befann jag mig i ett state där jag ville krossa kattungar i händerna mycket som K brukar beskriva att han vill göra med glödlampor och min goda väns råd var; gå hem och baka... Kanske ligger något i att vända en destruktiv kraft ill en kreativ? Eller så köper man helt enkelt en gammal hård bulle istället och bashar sönder ngt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar