4.07.2009



Jag författar detta inlägg efter att det har kommit till min kännedom att en orätt har begåtts. Inte mot mig personligen, men mot en av de mina.
Jag vill vända uppmärksamheten mot 3:35 in i detta klipp från en film av tvivelaktigt historiskt värde där engelsmannen (Göring?) låter kören ta över.
Schutze tutze kan otvivelaktigt höras i andra versen.
Tiden har utvisat att jag inte blivit korrekt underrättad om innehållet i detta glada uttryck för gemenskap och samhörighet, vilket jag är den första att erkänna.
Det krävs en människa av stor karaktär att ha rätt i en sådan fråga men en människa med ännu större karaktär att erkänna sina fel och brister. Därmed ber jag Ju om ursäkt för att ha släpat hennes namn i smutsen då jag ömkansvärda stackare inte besatt korrekt information.


Och för övrigt har jag fortsatt läsa dagböckerna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar