4.14.2009

Das Kapital

Idag har RUV ( Radikal Ung Vänster, mot-organ till MUF hehe) sått sin vildsäd igen.
Mot bättre vetande och sunt förnuft har Ju idag blivit stolt ägare till Das Kapital.

Agerade hälare för att vigga akademibokhandeln på lite studentrabatt. Kassörskan ville inte ens se mitt CSN kort för som hon sa med känsla i rösten "Ingen läser ju den där bara för att det är kul".
Ups = moderatsäte? Nej det tror jag inte när t o m kassörskorna tar avstånd från mannen med skägget.

Annars på den humoristiska fronten så har många funnit det mycket underhållande att jag sökt makt och demokrati på mitt universitetet, jag förstår då rakt inte varför.

Ju träffade ock en fellow comrade på Celsius bokhandeln som rekommmenderade henne en Stalingrad bok, hon köpte denna med blicken i golvet mimlandes generat att alla var så snälla här nere. Minorities stick together? Hon var iaf glad hela resten av dagen p g a detta, haha!

2 kommentarer: