6.16.2009

Mitternacht- ett underhållande kreativt missöde

Det är mitt i natten
Midnatt
och jag kan inte sova
Klarvaken
har försökt med allt som kamomill och varmvatten
Hemmaspa/apotek?
till och med yoga - det kan jag lova

Inväntar morgonen mol allena
Själv
Arkiv X på TVn och typisk 90-tals-tonårs-utstyrsel
Gammalt
med bettskena och blonderad-med-utväxt-mittbena
Förflutet
av tv-intrigen får jag yrsel

Nyss ätit spaghetti och kolhydratsvullat
Mycket
men inte ens det blev jag trött av
Inte önskat
till sängs har jag ännu inte rullat

Snart är det morgon med en ny dag bland sjungande tallar och brinnande sav
Ljusnande framtidsvision

12 kommentarer:

  1. Ah, ett underhållande kreativt missöde....känner en viss ironi över det faktum att jag kreativt nog tog sönder menisken på träningen. Ett missöde det med, om än inte lika poetiskt som ditt.

    SvaraRadera
  2. Nej jag skämtar bara tycker synd om dig och hoppas att det inte gör allt förjävligt ont kamraten

    SvaraRadera
  3. Mest fundersam över vad för bilder som togs på röntgen egentligen, "ta av dig byxorna och ställ dig på alla fyra", hm....

    SvaraRadera
  4. Jodu, ortopedens personalrum har lite andra väggdekorationer nu alltså?

    SvaraRadera
  5. Årets julkort kanske?

    SvaraRadera
  6. "ta av dig byxorna och ställ dig på alla fyra" Hm, står inte TIKare alltid på alla fyra? ;) Eller ska du skylla på det där med gropar i marken nu igen...

    SvaraRadera
  7. Man ska inte mobba de som är lite korta i rocken (De är historiskt sett de elakaste)!

    SvaraRadera
  8. Goebbels Goebbels Goebbels!

    SvaraRadera
  9. Ja själv ville jag ju inte peka ut någon speciell...varken Musse eller Adi eller Josef S var väl särskilt långa, för att vara män alltså... Josef G kan väl betraktas som kort i unisex sammanhang ;)

    SvaraRadera
  10. Josef G kan btraktas som kort i alla sammanhang tror jag. Utom möjligen på mina släktträffar...hm...

    SvaraRadera