6.18.2009

3 minuter efter midnatt

Glad midsommar på eder alla!

Sitter här på kammaren med dim lights, rökelse, Nick Cave och god litteratur- very sövande och mysigt värre. Allt som saknas är katten, men tyvärr släpper han för mycket för att få tillträde hit in. Mina pyromananlag blev tämligen fort bannlysta från resten av huset, så nu sitter jag här istället. Det känns som att det vore nu man skulle skapa sin poetiska storverk om man var lagd åt det hållet så att säga. Känns även som en scen man borde dela med sig av så jag satte mig och författade litet inlägg.

Sådan scen kan dock inte riktig fångas med ord då jag sitter vid ett gammalt skrivbord belamrat med gammal IB skit fortfarande, men där det också får plats en samling vykort föreställande Lenin, Marx och Engels. Högar med kläder överallt där det får plats, golvytan tas nämligen upp av en byrå, bokhylla (heter Billy och får inte närmas i annat än fredliga avsikter då den ör tämligen ostadig) och ett datorbord också. Yes inte att förglömma att härinne finns tre speglar. En Narcissimens högborg kan tyckas, and perhaps rightfully so, men ialla fall med ett eget ekosystem anar jag fast det är alldeles nystädat. Får bara känslan av att det gömmer sig saker i hörnen liksom. Väggarna vita med strössel på kan de nog närmast beskrivas som, och så förstås mattan med kvisthål på.

Har rotat fram en gammal cykel idag då Sturmis adopterat min. Den gamle fungerade fint men hade tyvärr inga bromsar. Ser redan långa cykelturer framför mig, lite som i förrfjol då jag kunde cykla 2.5 mil, springa 5km och simma över sjön ett par gånger samma dag. Ja det är ju svunna tider det som sagt, man är ju ett par knän stelare och ömmare nu men det var tider det och man kände riktigt att man levde. Har hört att det ska vara unset bättre att cykla än att springa/gå långt iaf. Hoppas innerligen att det gamla aset inte ger upp en mil från hemmet som sist jag var ute med ett annat gammalt as. Förnedrande färd hem i bil

. Men nej, nu skall återgås till romanen och kisandet i mitt privata Lützen. Fast när man tänker efter kanske det är mer thermal inversion härinne.

3 kommentarer:

  1. Om någon Bjästabo som av en händelse läser detta inlägg vill jag påpeka att det gamla aset som omnämns inte är - upprepar INTE - en exiletikare omgiven av slättbönder... För att undvika eventuella missförstånd.

    SvaraRadera
  2. Korrekt det var en lila herrcykel, även om jag hört att vissa Mjölyiter också satsar på sådana spännande färger.

    SvaraRadera
  3. Haha, det låter som att den där Bjästabon skulle vara riktigt hemsk. Det kanske han är också, med ett utseende som ett mellanting mellan Quasimodo och en Michelingubbe. Fast ibland kan han vara ganska trevlig också. Konstigt nog.

    SvaraRadera