6.09.2009

Der Kommissar

Sitter och tittar när mina fönster torkar, insåg igår att det var bättre att putsa dem i fullt dagsljus, I'm so damn bright! Det första jag gjorde imorse var att gå till ICA och köpa en sådan där skrapa, lite innan jag vaknat tror jag bestämt då jag kom hem och insåg att min läspande och tillika haltande talförmåga berodde på att bettskenan satt kvar. Så jag drack en kopp Fina Augustina och tinade upp lite.

Så nu lyssnar jag på lite good old music och ska snart dra fram dammsugaren till en välbehövlig runda. Klassisk städmusik är Nine Inch Nails (speciellt AATCHB) och the Knife. Men det är klart att Neubauten och Depeche också har roller i detta drama och ja jag får väl erkänna att Knutna Nävar också kommer till pass.

Överallt spirar klasskampen som Sturmis fick erfara häromdagen då min sejdel med varmt grönt te sprack helt appropå ingenting och duschade både mig och allt annat i te. Det var varmt och hett ska jag be att få berätta och Sturmis det aset sätter sig och äter chips! Synnerligen borgerligt beteende, och det fick hon veta också!
Så nu ska jag bekämpa lite borgerligt damm och lyssna på Lär av historien tycker jag att alla andra också ska göra, om inte annat för att höra kvinnan som körar i början av låten. Sanslöst!

2 kommentarer: