6.08.2009

Duck!


Har satt Sturmis på bussen hem, och nu har jag två dagar på mig att putsa fönstren till oigenkännlighet. Det ni! Sturmis har som vanligt gjort sitt bästa att förvandla mitt rum till en bombnedslagsplats- hon ville nog inte att jag skulle få tråkigt.

Djävulsbarnen nedanför springer runt och skriker till varandra att de är små bajskorvar- jag kontrar med Joy Division och hoppas att de ska springa hem, sedan kom jag på att det är sista dagarna med dessa små liv och då fick jag lite dåligt samvete.

Med risk för att tjata om det så sipprar verkligheten in i min flaska droppe för droppe - jag ska flytta härifrån nu! Hem nu och sedan vidare med lite tur. Man blir ju bevandrad i Svea rikes geografi iaf. Jag vill inte.
Insåg igår att jag vill flytta till Stockholm, men chanserna är nog inte så stora med tanke på att det inte är så charmigt att sova på en parkbänk i Oktober, kan man iaf föreställa sig även om man inte ska dra förhastade slutsatser.
Nej, som Generalissimus brukar säga - på det här sätter blir inga barn gjorda! Achtung fönsterputsen!

6 kommentarer:

  1. bra att du är haj på att putsa fönster för fåglarna i grannskapet har haft diarré och måste ABSOLUT släppa ut det på våra fönster!
    välkommen hem!!!

    SvaraRadera
  2. Nej jag tror inte att det är diarré jag tror att det är noga planerat, eftersom man inte bara råkar skita på ett fönster i sådan vinkel- matematisk omöjlighet att ha sådan tur upprepade gånger!

    SvaraRadera
  3. Hitchcocks klassiker framstår plötsligt i en helt annan dager....

    Btw, kontra med Puttes bajskorvstacos! Kidsen fattar aldrig what hit them...

    SvaraRadera
  4. Haha XD att jag aldrig tänkt på det!

    Joy Division måste dock vara den musikaliska motsvarigheten till Puttes nationalrätt, för deras humör droppade flera våningar med den behandlingen.

    SvaraRadera
  5. A duck!
    "Ducky ducky duck!"
    "Look, there's a little ducky!"
    "Wiie, a duck!"

    - Behöver jag tillägga att det ingår i mina sysslor att bada pojken varje kväll?

    Jag har redan kommit så långt så att jag personligen blir exalterad direkt när jag ser en badanka...

    SvaraRadera
  6. Haha, ja men det är väl fint att ni kan roa er tillsammans?

    SvaraRadera