6.06.2009

KGB


Idag har vi ätit middag på KGB samt diskuterat EUval med partierna vid deras valstugor och fått oss lite SDpropaganda till livs.

På KGB var portionerna enorma, priserna saltade men vodkan billig och i sann GW Persson style skall det redogöras för vad vi åt:
Vi åt båda lax&räkceviche till förrätt följt av borsjtj/pelmeni följt av en enorm östlig delikatessplanka i Sturmis fall. Min meny saknade tyvärr efterrättsdelen, men jag tyckte att en Rysk Klassiker (tm) kan ju aldrig gå fel. Denna tankegång blev positively enforced då Julias halva stock proppad med ostar, kex, skinkor och korvar samt lite honung. Jag dreglade lite och sedan kom min efterrätt in.

Vet ni något om Ryssland/ CCCPs historia? Vet jag något om den? Rikt land? Bra smak?
Varför gick jag på detta PR trick som kocken satt i system bara för att rippa suckers off för att äta: Saltgurka med honung och smetana. Gott för all del, men kan tänka mig att det var even better med stark dryck till, men så är ju min matsmak allmänt känt lite udda. Jag som gör jordgubbssoppa på cola light och frusna jordgubbar eller äter brödet utan att rosta det. Jag mumsade i mig och såg glad ut och fick beundrande blickar från ett av de andra borden för denna bedrift, eller ja blickar iaf.

Sedan skulle vi promenera tillbaka till centralen där vi blev uppsökta av en SDagitatör, han korsade hallen med heroiskt och myket bestämt usträckt arm bara för att ge oss flygblad och snabbt som vinden vara borta igen. Vi sökte överallt men han var mystiskt bara borta. VI besökte också valstugorna för att diskutera EUvalet med de olika partierna, och jag argumenterade med dem tills KD erkände att de inte var så insatta i frågan och därför inte kunde svara på mina frågor och ge mig exempel på vad de faktiskt pratade om. Vi lyssnade också på Gudrun Schyman som stod och höll torgmöte till förmån för Fi!.

Igår stod två timmars Eudebatt på schemat och imorrn ska vi se valvakan. Mycket nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar