6.20.2009

Död Snö.


Idag har det setts på film och cyklats lite.

Cyklingen blev en cirka 3mila runda som tog sammanlagt 2h 10 min. Redovisat och avfärdat, lite av pers rekord på mätsträckan som tog 1h 22 min- vilket är en förbättring sedan ifjol med i runda slängar 40 minuter. Good job there med tanke på att växlarna försvann till endast två lägen (symaskin/ dra båtar motströms i storm) på mitten av sträckan, Önskar man kunde säga att Förbättringen berodde på medveten strategi.

Punkt nummer ett är alltså nazi-zombie-filmen Död Snö som hade biopremiär på valda biografer i landet idag. Sheisse vilken bra film! Ett gäng läkarstudenter i norska fjällvärlden blir attackerade av zombie-einsatzgruppen eftersom the nazi gold ligger gömt i stugan där de ska spendera påsklovet. Inte så värst mycket blod egentligen men mycket awesomeness ändå, vem visste att snöskotrar var ett så användbart verktyg till att ha ihjäl zombies? Lektion lärd är också att man inte ska messa with the norska försvaret då den enda av studenterna som gjort lumpen både kunde slakta halva zombiehorden själv och sy ihop bettet som en av zombiesarna gjorde i hans hals med fiskeutrustning. Tuffingar de där norrmännen!

9 kommentarer:

  1. Innebär detta att du kommer att se alla filmer jag tipsar om i fortsättningen? I så fall...MOAHAHAHAHA!

    SvaraRadera
  2. Och vad tyckte Sturmis om årets filmhändelse?

    SvaraRadera
  3. Well, det et jag väl inte om jag törs lova...fortfarande tveksam till Pan's labyrint. Sturmis gillade den också och skrattade åt de två pinsamma gånger jag drog efter andan i zombiefear- colonel Herzhog, ingen man vill möta....trots uniformen

    SvaraRadera
  4. Märkligt, fettprocenten på en zombie torde ju vara rätt liten. Bara skinn och ben so to speak....;)

    SvaraRadera
  5. Ja ett litet dilemma där... men de har ju så taskiga matvanor!

    SvaraRadera
  6. Vad menar du? Ekologiskt, lokalproducerat, miljövänligt. Föredömligt.

    SvaraRadera
  7. Om jag minns rätt så var lilla karatetomten lätt dreglande, eller snarare salivutsöndrande som en vattenspridare, när Johnny Depp kom på tal... så då borde väl detta vara intressant även om han här ser ut som Cindy Lauper.

    http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=56475

    SvaraRadera
  8. Har du talat med henne om Predator? Vattenfall bygger dammar...

    SvaraRadera
  9. Nu tycker jag den här bloggen förfelar sitt syfte! Informationsutbytet måste upphöra. Nu!

    SvaraRadera