3.22.2009

Post- Op på en helg i Tinkerbell's fryshus

Hej där kamrater, er utsände i verkligheten (haha) har återvänt från Skåne.

Helgen bar med sig mången arabhäst som skådades nere i Magnusj's grevskap; plattlandet Skåne. En del var fina andra var extraordinära, dock ingen det riktigt började rycka i livmodern av direkt. Moder däremot fick en helg av ohämmad diskussion om avelsplanering både vad gällde hästarna och arabvärlden i övrigt, förlåt bonga-bonga länderna skall det visst stå, det är facktermen har jag hört från en viss mr M...

Avelsplanerat?

Annars var allt väl i Skåne, Magnusj hade passat på att dra ner värmen till genomsnittlig arktisk temperatur för att välkomna oss till gården där det skall spöka, dock var det enda som störde min sömn min moders djupt nöjda snarkningar- att ligga i samma säng som sin moder och vilja vrida nacken av henne, Freud gnuggar sina händer...

Skåne var annars snorkallt men ganska vackert där inte mullvadarna och hoppjerkorna (rådjur? hjortar?) farit fram. Jovars, andra förhöjande drag var det plötsliga uppdykandet i det platta landskapet av krematorieugnar med tillhörande flyktingförläggning/grisfarm som bröt av från det platta slätterna.

Ett besök hos A i Mjölby hanns också med.På vägen dit lyckades vi missa avfarten till nämnda håla med närmare 4 mil, det var nog the highlight of that day. Andra highlights åstadkom när vi på återvägen hunnit till Norrköping från Mjölby innan mammis kom på att hon glömt sin handväska på McDonalds i Mjölby. Så går det när man har bråttomt iväg!
Underteckand kalvade också till det lite då hon skulle vitsa till det för Ju i trapphuset och ramlade så hon fastnade med handen i trappräcket och föll en halv våning för att ramla på sin hand som nu är ganska tjock och blå. Ju har aldrig skrattat så mkt ngn gång, det är ju alltid tur när andra gör sig illa liksom. Jag anammade detta och klappade på A som tack för vistelsen med en armbåge i fejset så att hon började blöda näsblod. Två av tre syskon blödde alltså på kvällskvisten, inte illa pinkat måste jag erkänna.
A bjöd oss tak över huvudet i Mjölby för natten som sagt och där hade jag den stora turen att få sova med både säng och täcke (trots min hobby skönhetsoperation) som kontrast till torsdagskvällen i Uppsala då alla jävlar snodde både säng och tillbehör av mig så att undertecknad fick sova på golvet.
Nej fel av mig förresten, undertecknad fick ju faktiskt sova på en luftmadrass på sagda golv med en tunn damn IKEA filt och en badrock som skydd mot kylan härinne. Problemet med luftmadrassen var ju bara att det var ett hål ov kosmisk magnitud på den så att den pös/pyste ihop till en trött excuse of a pannkaka på två minuter. Antar att två millimeter madrass ändå är skönt mot bara golv.... Mina kuddar blev visst också bortförda så att jag fick sova med huvudet på en väska vid Ju's tår dessutom. Läste Kapitalet som kvällslektyr för att ackompanjera den utsatta position jag sov på. Detta förde dock bara med sig drömmar om surplus value och viftande skäggiga män som jag lika gärna kunnat vara utan.
Åh, det tar på att vara martyr skall jag säga er!

Nu sitter undertecknad alltså åter vid sitt skrivbord och borde ta itu med sitt pluggande om det skall hinnas med något Nip/Tuck- fast the glory är long gone men ändå. Kan inte se dr. Troy utan att tänka på Magnusj och då blir det så fel att se honom porra loss på TV. En kopp te och Jerusalem istället antar jag, eller varför inte lite The Bluest Eye- you can never get enough racist patriarchy in life! Till tröst får jag väl ha WW1 arbetet jag måste avsluta. Krig vet man alltid hur det slutar!

2 kommentarer:

  1. Näsan sitter där den ska, likaså det skadeglada fnittrandet (tänk bror så förstår du) vid the double jeopardy of Mjölby.

    Hoppas de varma lakanen är just varma, despite the dubious colour.

    SvaraRadera
  2. De är varma, men let's rewrite that last part. It is not the colour that is dubious but the pattern. Känns näsan kanske lite bättre idag t o m?

    SvaraRadera