3.10.2009

More news fram Nowhere

Sitter här och arbetar på mina favorit åkommor; dricker te och äter sambal oelekade grönsaker. Jovars, magsår och sömnlöshet det är grejen. Annars har jag varit och gett blod idag samt haft högskoledag. Japps, till och med IB slapp undan sina lektioner för att få info om eftergymnasialautbildningsmöjligheter, det ni!

Var och tittade på Pol Kand programmet, verkar väl trevligt om man kan läsa freds och konfliktkunskap som en del av det hela tyckte jag, samt lite annat smått och gott som stadsvetenskap och ja... statistik och nationalekonomi. Mindre kul så att säga, men överkomligt vid första anblicken i alla fall, och den har aldrig svikit mig förr x )

Varit och åderlåtit mig lite med så att säga och det var ingen hejd på hur fort mitt blod susade iväg, idel positivt eftersom jag tydligen hade en blodgrupp som kan ges till många, lät ju bra. Som tack fick j
ag en väska, en pin och en anteckningsbok med tillhörande penna, det är faktiskt sanslöst vad mycket grejor de har att muta en med!
Visserligen mycket bra eftersom min kära gamla tygpåse lämnade in sina kalsonger på tvätt för inte så länge sedan. Den både rämnade och tappade ena handtaget samtidigt!
Inte mycket som slog den i stylishness för övrigt då den gjorde reklam för alfa avloppsanläggningar, åh jag kommer aldrig att ha en sådan utpräglad statement pryl igen! Nu har jag en svart "shopping väska" med förstärkta handtag och robustare tyg som gör reklam för att ge blod, men ach ach inte kan det bl
i lika bra som avloppsanläggningen inte...

Skämt åsido så var det inte bara kassen som sket i det blå skåpet idag, utan min alldeles nya blott lätt begagnade cykel tackde för sig på ett tag imorse.
Mitt i en vägkorsning så slutade bakhjulet att snurra, och eftersom den är av en mindre modell så kom jag inte åt med mina korviga fingrar att lyfta kedjan och undersöka om det var där problemet var. Den flyttade alltså in till "Uppsala folkcykel" på obestämd tid :/ Herr Mekaniker var doclk inte där när jag lämnade in den utan hans mamma, men hon tog hand om den och sa att han skulle ringa mig på eftermiddagen, inte har han ringt inte...damn.


Nu sitter jag och läser om deGaulle väldigt upplyftande....men planerar att fortsätta iaf och ta en kopp till av mitt Rooibos "chili fever", vissa borde få nobelpriset faktiskt för sin eminenta planering.... Te med chili, haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar