3.26.2009

Dasein

Ja, nu har det "brakat sta" tror jag bestämt för bloggtoppen, den lilla listiga lusen länkar
säger "Om du gillar den här bloggen kanske du också gillar:"
Linda Skugges blogg
*random bitches*
PERNILLA WAHLGRENs blogg!

Nej nu jävlar tar satan bofinken, igår var det Kenza som skulle appelera ( appeal, direktöversatt jajamensan) till min skara besökare, come on!
Oh, man blir ju matt så att säga. Shoppingsuget hänger sig dock kvar men jag bekämpade det genom att:
a. titta i min plånbok
b. låna böcker
b. implies that:
Marx och Darwin nu skall få slåss om min gunst, höll dock på att sätta vaniljrooiboset (ja men böj rooibos själv då... äckligt till den grad att det är gott för övrigt nam nam nam) i halsen då jag började läsa om estrangeringen ( alienation som alla andra säger duger nämligen inte) och där fläks ett Heidegger ord upp! Dasein! Ahhhh! Jag gnuggade ögonen med citronsaft men det fungerade inte!
Det fanns kvar ändå, om än ordentligt suddigt.

Igår var jag även sorterad i kategori feminism och stilfascism, undrar vad i denna gulasch som är feministiskt? Kan inte riktigt identifiera det...
Speaking of which idag börjades dagen med en diskussion hos den Röda Damen om hur Racism underlåg en litterär våldtäkt, väldigt upplyftande start på dagen... Inte bara läser vi skiten utan sedan ska vi tolka den också, jeezus.

Annars har jag faktiskt idag gjort skäl för bloggens namn när jag spridit populärkultur från Tapelake i Katedrals korridorer i väntan på historielektionens början.

The Trashmen; Surfin' Bird introducerades idag för den kära Jo and she liked it good, haha!

Hon var inte lika sympatiskt inställd till Alexandrov körens Nightingales vilken jag personligen tycker är så fiiin. Jo men visst och förövrigt har jag återupptagit Pusjkin och damn pride and prejudice eller Jane E ( kommer inte ihåg hur man stavar efternamnet) kan slänga sig i väggen, zombies eller ej, inte ens Joaquin Phoenix skulle kunna höja dem över den söta smak som Pusjkin lämnar. Guilty pleasure I must admit though...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar