3.19.2009

Den gamla världen störtar samman, vi sliter kedjorna isär...

Jag kan nog utan further ado säga att det finns få människor som på så kort tid kan få mig att blir så arg som den röda kvinnan. Imorse frågade hon mig något in class och jag började stammande säga något till mitt försvar och då hon ser detta vrider hon in kniven med att fråga om exempel och då försvann andningsförmågan helt. I vanliga fall hade jag nog bara tyckt att jaså du en utmaning, men imorse ångrade jag helt att jag någonsin gick till skolan. Fy fan.

Drömde hela natten om arméer som marscherade- svarta och gröna åt olika håll och vaknade hundra gånger om. I vanliga fall brukar jag ju också vara soldat, men inte inatt då tittade jag på. Okontrollerat smet de som myror åt olika håll och mina order var verkningslösa. Sedan vaknade jag och insåg vilken vacker dag det var. Kall klar och alldeles ny och pigg som vatten direkt från källan. Skakig som fasen men icke desto mindre fick jag ju sova relativt mycket iaf.

Solen sken och det var molnfritt vackert, satte mig för att äta frukost med nykokt underbart kaffe samt ett hopplock av kylskåpets inannmäte. Not at all a pleasure for the tips. Kaffe bra, resten sågspån och returpapper. Don't ever attempt to skälja ner Eye-Q med kaffe. Jeezus.
Så kom Picard igång och det var helt plötsligt en helt underbar dag. Åkte trots en viss molnighet i huvudet till skolan tack vare provet som idag skulle göras.

Kommer till skolan och allt är väl tills den röda går igång. Till saken hör att dagen redan stod på väldigt skakig grund som sagt och så kommer den röda igång. avbryter mitt stammande svar mitt i sin härlighet då orden skulle omgruppera och hoppa ut i anfallsformation spartanstyle, men nu fick de ju ingen chans.
Nej istället framstår jag som precis det vrak jag redan vet att hon tor att jag är inför hela skaran kamrater. Tjoflöjt.

Har provet, inte den katastrof jag trodde det skulle bli, men jag kan ju inte riktigt döma, eller hur? Lunch och sedan vandrade vi till bokhandeln. Ack så mkt pengar jag skulle kunna göra av med där...E kom med en Himmler bok och undrade om det inte var något för undetecknad. Hann svara att jag funderade på att skaffa den men att Himmler mer var Ju's melodi när jag undrade hur fasen hon kopplade mig och Himmler samman? Utstrålar jag nazze? Har ju fasen inte ens historia med henne! Tänkte säga att jag är villig att ge alla ideologier en chans men då ljög jag igen. Så då gick jag på¨jakt efter Goebbels dagböcker istället.

Har inga sympatier alls åt det hållet bara ett starkt intresse av single party states överlag. De är liksom klämmiga, med den starke fadern och Hobbes konstruerad stat, även om jag inte tror Hobbes ha alldeles rätt. Antar att det som inte är vardag automatiskt är intressant. Och så har jag ju alltid haft vissa svagheter för den uniformerade styrkan. Icke poliser dock.
Svårt att förklara utan att säga något along the lines of " jag gillar ju faktiskt inte Bauhaus, men Peter Murphy han är begåvad han" eller varför inte "jag började ju lyssna på goth för att undkomma alla klyschor som finns i tonårsmusik".

Dagen fortskred, måste skaffa närmare bekantskap med Majakovskij. Spelling etc. som vanligt öppna för tolkning. Skådade också böcker av väder Tone och började skratta högt då jag vet hur Pappis tolkar hennes viftande händer. Även den förhatlige Wittgenstein fanns på en hylla inklämd i ett hörn, gömde honom bakom Heidegger- det kan han gott ha.

Åkte hem och åt mig redigt fuller dock inte mätt alls, plats för mer alltid. Och nu kommer efterskalven mina damer och herrar. Nu kommer efterskalven. Och under tiden kommer Ju och Ma närmare put put put here comes Russi- beware!

1 kommentar:

  1. Majakovskij! Du tänker då bara på nöjen. Min första bekatskap med honom var Ett moln i byxor, och jag blev förälskad. Sen djupnade vår kärlek. Ryssar kan.

    SvaraRadera