7.20.2012

"Du har säkert alltid känt att du är annorlunda"



Skrev ett inlägg härom dagen i Kubricks anda om mina mind boxes men jag publicerade det aldrig.  Det var rätt långt, komplicerat och gnälligt.
Kommentaren ovan drog liksom ut boxarna från sina platser i mitt mind bakery och det är ju inte särskilt trevligt då de var ordnade fint. Den gula tejpen som markerar var vägen ut från förvaringen var på plats. Ja, det blåser såklart vindar genom kontorslandskapet ofta fortfarande, men någon slags ordning fanns.
I realiteten påverkas ju inte mitt mind bakery. Varje dag produceras nya limpor och muffins och varje dag tejpas en box igen och göms undan. Fast göms gör den inte egentligen utan förvaras, magasineras. Kommentaren förändrar inget.
Men ska vi vara ärliga så, i realiteten, finns inget mind bakery heller. Så that's that.

Annars då?












Igår var det inte fullt lika logiskt och svalt. Då fyllde blixtrande ett sockervaddsmoln mitt magasin och alla boxar låg utblåsta på golvet av det här molnet. Molnet lyste inifrån av blixtrarna och tycktes suga allt mot sig. Det liksom blåste mot molnet med kallsvettiga vindar.
Pappersmassorna virvlade runt och täckte helt tejpen. Jag satt själv vid dörren och hittade varken in eller ut. Höll tomma mappar i händerna bara. Inte för inte man märker ut vägen så att säga.
Kommentaren vände hela bakery/magasinet ut och in.

Men det är klart nu, ingen fara på taket, eller i ugnen eller ja...ni fattar.
Idag var jag ute och socialcyklade med Elsa (jag har glömt vem av er som skrytH:et, men har för mig att det var EhlsaGrå och inte ElsaVit), det var mycket trevligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar