8.03.2011

We'll meet again // don't know where // don't know when

Avtackning på jobbet för chefen, sommarfysikern och mig. Det var snällt- jag fick en biobiljett som tack för det jag får lön för. Lite Jul(i)bonus! Framtidsmolnen hopar sig dock, vad skall jag göra till hösten? Ja...inte lätt att veta än så länge. Har svarat på ALLT och har beslutsångest fortfarande.... what to say?
Ska man bli...
jurist
läkare
idrottspsykolog
psykolog
filosof?

Som Björn Ranelid skulle sagt; vart pekar hjärtat?
Som Mr Spock skulle sagt: cease to express your emotionalism

Jag vill ju göra allt!! Däri ligger felet tror jag bestämt, och på fullaste allvar är jag nog rätt övertygad om att jag skulle kunna det med. Jag menar vad är det som hindrar från att på distans bli filosof samtidigt som jag på plats någonstans blir något av ovanstående alternativ?
Det där med att skapa gränser är något man gör hela tiden men just den här är så svår.
Where does one draw the line?
Mellan reveries och möjligheter att leva på pensionen? Hur mycket är det rationellt att planera i förväg?
The rational bet puzzles me truly.

Samtidigt är det väl vad det går ut på, skapa en nisch åt sig själv? En håla i världen så att säga, eller hörn om man så vill. Òch nöjd det blir man väl alltid, för vad är alternativet? Många frågetecken i denna sektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar