8.10.2011

Blå himlen Blues

Det var kallt imorse. Blåste en snål vind runt dörrarna på den blå bilen då vi åkte ned i garaget. Passande kan tyckas.
Är det något lönt att gnälla över årstidernas natur? Nej, det kan man väl inte säga. Väl. Men eftersom detta är skriven text så är det ju självklart metaforiskt mitt gnäll. Men iskalla soliga höstdagar som bits likt hästflugor är ju så vackra. Inte av hin håle skapade utan bittersweet värre. Om det gör ont då knoppar brister är det än värre då stjälkar viker sig. Men det är ju som sagt fasligt vackert. November lär ju bli goth, brukar vara så - säkerligen iår, amma rite? Bara att sätta sig i vagnen och föras dit, ackompanjerad av Joe Strummer?

Jag har läst en massa GW därav denna utläggning av intet intresse....jag blev inspirerad.
Jag censurerar mig själv och tog bort den här biten, den kunde lätt missuppfattas insåg jag. Allt inom en näsvidd kan jag se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar