2.27.2009

Vecka ett är över; och så har dagen varit.

Första mocks veckan är över och visst överlevde man. Jag tror att människan är som en kackerlacka egentligen, ska dock låta atombomben vara osagd i människofallet.

Ska sätta mig och plugga lite nu, passade på när det var fint soligt väder att dra upp persiennerna och snabbt som attan lurva in mig i sängen. Lite kanske man sov till och med? Inte helt fel alls ;)
Dock är det fortfarande ingen hejd på den arktiska temperatur som råder här inne.
Lade mig att sova med dubbla strumpor, fleece, filt, två täcken, två handukar ovan det och som topping på det hela en min badrock. Fortfarande kallt om tårna dock.

Annars är det en riktig sådan här dag då man saknar Tapelake eftersom vår är bortkastat på städer. Vädret är en typisk rida till älven och frysa diverse kroppsdelar av sig slags väder.
En typisk sådan dag då hästarna har tappat så mycket päls att det aldrig verkar ta slut och katt-olof sitter på altanen och iakttar då de omgrupperande myrorna har manöver.

På ämnet saker man saknar måste jag också ta upp Julia's tolkning av Tyskland's national anthem, har skrattat åt den hela veckan mellan proven. Själva miljön inbjuder till den liksom när IBO får bestämma, och Julia har en så underbar version av vers 2 så att säga.

När man avslutat:
deutschland deutschland über alles
über alles im der welt

( give or take grammar and spelling) så kommer Julia med vers 2
; man klämmer i och har en guttural överton i melodin så att säga ( fundera på det ett slag...):

schütze tütze...

och längre hinner hon aldrig för då håller jag på att dö av skrattkramper, oslagbart helt enkelt. Väljer att inte se det som ett utslag av extremt dålig humor utan helt enkelt "all work and no play" syndromet som bekant från The Shining.

Nej jag har hört att den där Mussolini var en riktig wild child så det är väl bara att hänga på MC Duce ett tag ner på autostradan ett tag, eller som Generalissimus brukar säga när vi diskuterar ämnet diktatorer; Ja så går det när man är up
pfödd på pasta! Inte övertygas att det inte ligger något i det faktiskt ;) Tacka vet jag.... The Party wants you!

2 kommentarer:

  1. Har precis haft högläsning för family och
    t o m dada fann det funny! Helst pastan.
    Jules är dock helt desperat efter Leninade!!!
    Ps: Det är gott med BB (Bridgeblandning)!
    KOM HEM NU!
    WE MISS!!!! Det är 28 grader inne i solen o pälsmössan väntar...
    Berija sends his (her) love =X
    B.M.

    SvaraRadera
  2. Vill också ha så varmt inne!!! Kommer dagen efter i övermorrn och då jevvlar är det bäst att pälsis (inte Ehlsa alltså utan kato) är laddad på som serious warm keeping!
    Ps. Det är faktiskt gott med pulvermos också...

    SvaraRadera