9.27.2009

The Sanity Assassin

Imorgon är det lön. Aldrig har den känts så långt borta, aldrig har den känts så nära. Den går att känna lukten av.
Den har samma sötsura lukt som röd sås på kina restaurang och kadaver i skogen, den luktar fördärv och lycka i en lite klumpig blandning.

Igår var jag paradoxalt nog involverad i Kommunistiska Partiets propaganda avdelning på ämnet besparingar inom skolan, en lika för alla approach och idag sitter jag alltså här och längtar efter min lön. Fin balans.

Vad skall man då göra med denna lön kan man fråga sig? Tja, man skulle kunna köpa sig...ca 3000 paket rökelse eller kanske 30 kilo choklad eller kanske ge bort den till svältande barn....eller kanske investera i tjockare läppar (haha alla vet att Olinda got nothing on my lips, men det skulle se kul ut) eller en tatuering. Eller en alldeles underbar begagnad uniform från soviet unionen, eller.... Sturmis...eller en resa till Prag. Så många alternativ öppnade sig som med ett trollslag! Självklart skulle man också kunna spara den...men det vore väl lite träligt va? Eller?

I vart fall så börjas själva the downfall mot samma gulhet som postcyklar innehar med att imorgon bjuda kamrat Stoet på rå fisk inlindat i sjögräs. Det tror jag hon kommer att uppskatta.
Och ja då kanske ni tycker att det inte är särskilt vegetarianskt att käka upp små fiskar, och det tycker jag att ni har alldeles rätt i. Jag har dock fått avblåsa operation rädda världen pga att ÖB inte tycker att min idé var så lysande som jag fann den.

Och ja, det är ju faktiskt inte min sista lön, jag har avskiljt mig från de arbetslösas massor genom att börja jobba en HEL dag i veckan! O My Lord tänker ni nog alla, hur fan skall det gå??! Men jag hoppas att det går bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar