9.10.2009

Diploma Ceremony


Igår var det diploma ceremony at the Lubjanka.
Vi kinesade först lite på China Garden och vandrade sedan i samlad trupp upp till Katedral. Vi lyssnade på Ric's skitsnack och pianospel och sedan fick vi våra pappersbitar. Ja Sven fick inflika ett par ord också i Ric's show ( Ric såg ut som en åldrad Eichmann i sina nya glasögon) men inte många. Maggan kom och hälsade helt oprovocerat och det var mycket trevligt det, Ccd tog också kontakt med sin lite ovanliga konversationsteknik.

Hon öppnar med en fråga och står sedan tyst och ler en halvtimme efter svaret är formulerat och uttalat. Man tror då att hon inte har något att tillägga men icke, hon tar då ny sats och säger en fras som åtföljs av ännu en lång paus. Sedan kom hon på att cidern var orörd och tömde glaset i ett enda drag.

Jag åkte före ceremonin till Söderfors och träffade J: Vi såg på tv och jag fick en sightseeing runt ön. Det tog cirkus 20 minuter. Bykändisarna hade dock flyttat till min stora sorg men ett par stycken fick man träffa. Vi åkte sedan hem till J och drack kaffe (hon blandade åt mig i gamla mått aka svartare än...natten). Det var mycket roligt då hela familjen F-N var lika trevliga och roliga som J.

Familjen Kristofskaja träffade jag också och fru Kristofskaja betygade innerligt att lillebror och storebror( Kristofskaja själv alltså) hade samma pappa trots att de var så olika. Jag fick även en zen buddhistisk lektion av fru K i samma veva.

2 kommentarer:

  1. bye bye katte!!!! welcome island beach...

    SvaraRadera
  2. I don't know if I can agree to that last statement, island beach is an unaviodable fact of life here, it isn't really very welcome...

    SvaraRadera