9.14.2009

Idag.


Idag har jag fri som fågeln flaxat till det där shoppingkomplexet för att så fort som möjligt göra slut på Stoets alla pengar. Fågeln flaxade dock lite illa, hjärtat bultade och balansen blev stundtals lidande, något som måste sett mycket roligt ut för fellow shoppers då klackar bars dagen till ära.

Fick dock en härlig sovmorgon då natten inte bjudit på annat än ormning på vitt lakan så att säga. T o m fick undertecknad extra sovmorgon då hon lyckades få tyst på mobilen i sömnen och sedan föll för lockelsen att stanna hos hästarna medan deras badkar blev fyllt med fräscht vatten. De dumma jävlarna tog nämligen ideligen ut slangen ur badkaret och stod på öppningen så att inget vatten alls kom ut. Puckon. Så där stod jag och kliade häst medan morgonen blev till dag. Riktigt mysigt var det allt.

Sedan shoppades det och tittades, klämdes och kändes, inte en enda butik i det där komplexet hade Vitamin Well's till mig, lite bittert. Blev dock bjuden på lunch vilket inte är helt fel. Annars hände inte så mycket mer. Jakten på nagellacket som gud glömde går vidare.

Och allt medan tid fördrivs på detta sätt maler kvarnen vidare, den äter dagar I tell you och det gillas då fasen inte av undertecknad, oh how slow. Oh well....

Imorrn skall jag ta Ford Grön och åka till Kälarne, 10 mil rätt ut i busken så att säga, i bilen som bara har två temperaturs lägen; tropik eller Sibir, som att sitta i ett stort våtvärmande omslag. Nice, men man ställer ju upp för kollektivet, haha.

6 kommentarer:

  1. Om sömnen uteblir...kom då ihåg att du har en child of the night i din bekantskapskrets. Läser jag högt ur Kommunal självstyre somnar du omedelbums!

    SvaraRadera
  2. jasså du kallar honom för vitamin wells, jag kallar honom för robert!!!!! men nog håller jag med om att han är en vitamininjektion alltid!!!!!

    SvaraRadera
  3. bye bye patrick... :-(

    SvaraRadera
  4. Anar jag att man kan läsa en tidning genom Robert kommentaren eller har jag bara allmänt vivid fantasi?Hmm...

    Och ack ja, Patrick har dragit sin mats ur skolan ( empatilöst uttryck?) men nu får han ju återse Tammen!

    SvaraRadera
  5. Den empatiska partisanen15 september 2009 kl. 17:23

    Lite minus på empatikontot vägs upp av att du väl åtminstone tycker om djur?

    SvaraRadera