9.19.2009

Elsa T och hästarna


Vi red igår, E T och jag, det var roligt. Så roligt att jag kl 4 imorse vaknade helt inställd på att fortsätta rida. Hon red Kia och jag red Sacja i vanlig ordning. Det roligaste av allt är nästan att vi har bestämt att följa upp detta med ännu en riddate på måndag.

Vi var och lullade runt på planen, voltade lite ställde lite, böjde lite, försökte allmänt hålla oss kvar. Gick bra. E T lärde sig efter en stund att man måste knipa med knäna för att sitta kvar och använda hjälperna för att styra och ställa med hästen så att säga. Hon skötte sig så fint och det gjorde Sacja också. Sacja gick nästan själv med bakdelen under sig och skötte sig exemplariskt. Och efter hon så snällt gjorde allt jag bad om hoppade jag efter en stund av och övergick till att endast coacha E T.

Detta visade sig vara en fantastiskt bra idé då E T med lite uppmuntran och miutiös instruktion blev ett underbarn. Ack vad duktig hon var och man kunde inte ana att det var andra gången i livet hon satt på en häst. EM nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar