11.08.2011

Solitude sometimes is

Today is caturday. Jag sitter hemma och är sjukling. Alldeles ensam. Detta känns mycket hårt såklart. Inte ens Sturms kommer hem i ordentlig tid. Nej. Mycket tråkigt är vad det är. Det måste vara såhär att vara innekatt. Mjau mjau.

Så jag beslöt att bli utekatt istället och gick ut till kamelerna. De var mycket gosiga visade det sig. En gamm'häst somnade medan kliad i pannan, en annan yngre förmåga men med samma färg hade samlat en halv bal i pannluggen som jag plockade bort under små protester. En tredje kliade det mest i tänderna på. En fjärde var bara mysig och tänkte äta upp min näsa. Det var mycket mysigt. Så här fint kan det vara en höstdag. Men de vill ju inte gosa föralltid de där kamelerna utan de drog och vad gör man då? Jo sitter ensam igen.
Då fattade jag beslutet att bli innekatt igen, med TV privilegier. På någon kanal måste det ju finnas en Will Ferrell film?

2 kommentarer: