5.08.2012

Jag ska vara som vargeeen?


Postat förut? Kickass intro oavsett.

 Idag kände jag doften av nyklippet gräs på  väg hem från Väderkvarn, då är det väl officiellt sommar? Ser rätt somrigt ut på innegården också, men tackar som frågar jag är en sådan skakande mörkervampyr eller hur de goda Kentarna put it. KentTheBand twitter'n borde ni ta en titt på, de som är såå svensk sommar. Han är såå jeela provokativ alltså den där "pappa" också.


Är inne på dagens tusende kopp #kalltkaffe, diskuterade med Sturms igår om hur äckligt det var, men whaddayaknow efter klockan 8 är det inte så illa längre. 
Då kan man nästan göra som när jag bilpendlade mellan Uppsala och Tapelake, receptdags förstår ni! Brukade förresten ha med det som e-m fika t skolan också, och f-m fika och ja okej då, efter lunch fika. Som det skulle stå i en kokbok; passar bra till allt! Så fräscht, att ha i en fruksallad med härliga apelsiner (true shit att de passar tillsammans, men sedan...böj er inte framåt)!! Knäck knogarna så kör vi.
Konstigaste kaffebild 
google gav?

Du behöver:
50 cl kranvatten
3-6 tsk pulverkaffe (beroende på önskas styrka), för extra strössel av typen pretto, se till att det är krav och rättvisemärkt. Och Gevalia för fan (no hard feelings, du som i plural torde heta elPes? #lexmacbook)!
1 st 50cl PET flarra (den pantar man sedan och får trés epique win, som Spock skulle säga!)

Gör så här:
1. Pilla ner alla frystorkade kaffekorn i flaskan. 
2. Fyll med kranvatten
3. Skaka lite så det blandar sig, svårare ju kallare vatten man använder.
Done! 

Miljövänligt är det också, man behöver ju inte ens värma vattnet (för själva produktionen av fryskaffet är nog snällt mot naturen).


 El P har förresten ÄNTLIGEN joinat the twitter movement #notasecondtoolate (too soon?)!!

Splittrat? 
Nej jag vet inte vad ni menar, tycker det blev bra sammanhållet detta!

3 kommentarer:

  1. och länkarna gömmer sig under KentTheBand och Tl;dr - eastereggs y'all!

    SvaraRadera
  2. Du har missförstått, det är krav maga-kaffe... Bah, prettoströssel?! Kan jag inte få känna mig lite moraliskt överlägsen med mitt ekologiska, kravmärkta, fairtradekaffe? Annars skaver ju alltid mitt murkna inre mot andras förträfflighet. Men du har alltid så intressanta recept, och inte läspar du heller! ;)

    Och pluralform är knappast nödvändig, alla snöflingor är ju unika. Har jag hört... Men snyggt att använda mina egna ord emot mig. ;)

    SvaraRadera
  3. Underbart, los pesos som det även kan heta, med varierande grader av fniss. Lite fancy kunglig plural skadar aldrig heller =) Klart du kan få känna dig moraliskt överlägsen, prettoströssel är inte något dåligt! Bara kallar saker vid dess rätta namn liksom ;)

    Aha, ja då har jag missförstått allt men jag medger att det har krav maga effekt allright!

    Tack för komplimangen, du har också intressanta recept men de framstår mer... matiga? än mina, och snäppet mer fokuserade på råvaror, lax etc.

    SvaraRadera