3.17.2012

This isn't poetry, this is the language of reality



Över havet seglade en rund dräng
hans pappa hade gett honom en stor peng.
Han skulle resa till min stad
så jag borde vara så glad
- jo det är jag också  - såklart!
Jag tycker det är underbart!


Vi träffades när det var höst,
han ville hålla hand men jag hade ingen lust
Många tårar grät vi då
han var snäll och väldigt trå´
så jag bad honom (självklart) gå
Men nu är jag en annan och det är tur
annars hade han nog gråtit en till skur


Då åkte han hem över havet
till det stora västerländska navet
där han lsd:ade och rökte på som satan
tills han nästan hamnade på gatan,
kuskade runt alla stater
i jakt på fler olater,
och krigade på helgen 
med bästa vännen buteljen


Han började jobba för den federala staten
och tackade gud så snällt för maten
men ack och ve för rumskamraten
Han skötte sig ej som skulle,
det var en skitig drulle


Till slut fick rumskamraten veta hut
när drängen sa åt honom: ut,
nu jävlar fick det vara slut!!


Så fick drängen flytta hem till mamma
och där var han tvungen att stanna
tills han fick denna stora peng
vår modige och runde dräng

2 kommentarer: