3.22.2012

Det är dagar som den här som får en att vilja leva

Bevingade ord från en kursare. Dubbelbottnat kan tyckas, men tolkar det som ett uttryck för livsglädje och inget annat =)

Idag är förövrigt näst sista dagen att ansöka till att utbilda sig som F&S instruktör. Är mycket sugen bör nämnas. För kalaset vill de ha en lojalitetsed som gäller i 2 år samt 2 h instruerande per vecka och 3200 kr. Utbildningen går egentligen på 16 100 men de står för resten. Är ju onekligen ett kap.

Till sin anmälan måste man bifoga en bild (höhö), en motivering och vara beredd på att visa upp sitt utförande av styrketränande övningar den 21a april. Man är klar och färdig utbildad vt 2013.  Gah!
Men å andra sidan är väl juristen känd för att vara en mkt bokmalande utbildning, och drömschemat vi har nu tror jag knappast kvarstår till hösten. 2 h per vecka, är dessutom 2 h mindre av min egna träning...
men tänk vad jag skulle utveckla mina people-skills, och få billig utbildning och dessutom få messerschmitta folk 2 ggr/v. Vore ju asgrymt!

Bokade en gång i tiden en genomgång med en sådan här instruktör för att få lite teknikhjälp trodde jag. Men vad hon gick igenom var maskiner, disappointment. Hon var en liten amenisk tjej. Helt appropå ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar