3.05.2010

Sturmis, the crack och lekparken.

Sturmis, jag och Tuppe har idag varit och gjort den lokala lekparken osäker.

Den var såklart översnöad, jag var såklart klädd i tunna träningskläder och Sturmis såklart i ett par byxor som gled ner lite för mycket när de blev blöta, men boy hade Tuppe kul! Han kröp tyst för att inte väcka spöken och hitttade gångar inuti snön och skeppet som vi försökte få upp Sturmis i masten på. Tuppe förbjöd oss dock att fortsätta ansträngningarna efter en stund då han var hysteriskt övertygad om att den skulle rasa med Sturmis däruppe. Han var alltså inte rädd för Sturmis skull utan för att hans lekpark skulle gå sönder, missförstå nu ingen.

I början var vi civiliserade som man sig bör när man är i centrum, i den mån det går att vara i centrum på denna lilla ort. Låt oss istället säga mellan Kebab House, Optikern och Asia- xhina lestaurant. Vi var betittade av passerande fotgängare på väg till och från Bolaget samt en och annan pensionär som vågade sig ut i solskenet.
Sedan tappade vi koncepterna lite, vi tänkte äh va fan ingen känner väl oss här och började att knuffa ner varandra i snön- jag och Tuppe mot Sturmis. Hon är alltid the bad guy när Tuppe är med (kanske just idag för att hon klev på hans fingrar igår på biblioteket...). Vi rullade runt i snön tjoade och tjimmade. En och annan pensionär såg faktiskt väldigt roade ut. Inte minst när Tuppe förskräckt ropade om masten och läxade upp Sturmis om att hon skulle vara snälk med sin bor (undertecknad alltså). Sedan råkade Stumis byxor glida ner väldigt mycket och vi skrattade alla en förlamande lång stund åt den lilla tanten som passerade och fick a prime view av Sturmis rear end. Den var stoppljusröd och kall enligt utsago från ägaren själv.

Jag själv gjorde a slowdive från fören på båten/ lekparken när jag upptäckte att asics på blött trä= jättehalt. Sturmis höll på att skratta sönder sig när jag i slow motion tippade framstupa sidoläge ned i snön. Tuppe utnyttjade förstås situationen och hoppade efter.

Kissekattfamiljen åt först glass i snön och vred på tuggummiautomater. All in all a good day. 

5 kommentarer:

  1. Ack, tänk om jag fått vara med ändå...

    SvaraRadera
  2. Btw, oroväckande att det langas crack mitt i Vivsta, mitt på ljusan dagen!

    SvaraRadera
  3. Visste du att du är censurerad i Kina? Kan familjens kommunist göra något åt detta och förbättra de diplomatiska relationerna mellan Kina och Tapelake?

    SvaraRadera
  4. Vafalls??! Här skall det viarebefordras klagomål till den lokala huvud kommunisten- Bertil. Han kommer nog att göra underverk på den fronten ;)

    SvaraRadera
  5. Jomenvisst serru. Pratade med min kontakt i Kina häromdagen och facebook, youtube och the Tapelake files är cenusrerade och oåtkomliga. Det kinesiska folket bedöms uppenbarligen inte vara redo för din samhällsomstörtande blogg. Agera!

    SvaraRadera