3.27.2010

Grisfest pt. II

Jo förstår ni, jag blev invinkad till kanten av detta svin som genast börjar sitt förhör.
Var det min bil? Varför inga lysen på (2a gången en polis stannar och frågar mig, jag kommer helt enkelt ibland inte ihåg att man måste slå på dem)? Hade jag druckit? Varför mumlade jag så? Varför stannade jag inte där han sa? Varför stannade den bakom mig också?

Alla frågor fick sina svar såklart, pappas bil, glömt lysena, trampade på fel pedal när jag skulle rulla fram till Hestapo, och jag hade zonat ut lite därav min bristande uppmärksamhet på honom. Ja blås sa han då varpå jag blåste och sedan önskade han att jag skulle köra försiktigt och vidare fick jag åka. Det gjorde jag också med stel blick och foten fast på pedalen. Lite här och nu övningar senare kunde jag och Juli åka hem. Case closed.

Men förbannat otrevlig var han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar