3.05.2010

Fnuling at the Taco Bell

Vad kan man hitta på en fredagskväll?
Man kan sätta sig och fnula på en av läxorna. Som i tredje klass ni vet, eller sjunde, man gör ungefär samma sak då. Beskrivande text- återgivande av händelser.

Det här är ungefär samma sak fast ja återgivande av tankar då förstås.

"Mitt drömliv- tänk dig att du har en supernajs dröm en natt." Heter konststycken som jag i punktform skall producera, den har syskon som heter "Mina mål" och short and snappy "probs." 
Drömliv.... det är faktiskt väldigt tricky business.
Vad ska man förvänta sig?
Inte under ju, det är bara dumt. Så då stryker man det där om stjärnor och miljoner och yada yada för att slippa eventuell möjlig besvikelse. För man ska ju inte dricka en mirakeldryck direkt!
Så fortsätter man... vad vill man då då.... ja vad sägs om att bli färdigutbildad? Ett mål i sig själv som jag teknisk sett uppfyller just nu, men inte i sin rätta helhet om man får tycka så,  vilket jag får.
Det verkar safe, en självuppfyllande grej på ett ungefär. Sedan kommer man på att damn! det är ju fel novell! Det ska ju vara ett mål... Så börjar man om. 

Kan eventuella läsare inte fnula lite själva och dela en endaste liten punkt som skulle finnas i eran mindmap/plockepinn av stolpar som jag kan sno?

3 kommentarer:

  1. Tyvärr har jag sällan supernajsa drömmar. Om man inte räknar den dröm där alla i min omgivning blivit zombies (som av nån anledning inte kunde gå på vitt papper) och jag hugger dem i nacken med en yxa som supernajs förstås. Eller att jag är en mördare som stalkar och klubbar ner mina gamla klasskamrater.

    Men tänk inte så mycket på mirakeldryck eller besvikelse. Spåna ner bara, hur lever du i din supernajsa dröm? Man FÅR faktiskt drömma...

    SvaraRadera
  2. Håller med El P, dröm på! Annars har jag inte mycket att komma med är jag rädd, men jag saknar dig superduper mycket.

    SvaraRadera
  3. Saknar dig med Elsa <3
    & El P jag brukar ju som sagt drömma en del om min mor...och hennes minions...

    Imorrn skall alltså drömlivet bedömas :)
    Kan ni gissa vad som står högst upp på listan? Hoho, det tror jag nog (tyvärr) ni kan!

    SvaraRadera